Rezistencia- Veronica Roth / Recenzia

Originálny názov : Insurgent
Diel : 2 / 3
Počet strán : 424
Vydavateľstvo : Slovart
Hodnotenie na Goodreaders : 4,22
Moje hodnotenie : 4,5 / 5

Anotácia : Jedno rozhodnutie ťa môže zmeniť alebo zničiť. Každé rozhodnutie má však svoje dôsledky a po napätí, ktoré vzniklo medzi frakciami, sa Tris Priorová snaží zachrániť seba a tých, ktorých miluje. Zápasí s ničivými otázkami o smútku a odpustení, identite a oddanosti, politike a láske. Iniciačná ceremónia Neohrozenosti mala byť pre Tris dňom osláv a radosti, no skončila sa krvavými bojmi. V mysliach a dušiach frakcií sa rozhostil nepokoj, napätie každým dňom narastá. Tris stojí pred výzvou. Aby pomohla sebe a ostatným, musí naplno rozvinúť svoju divergenciu, aj keď nevie, čo všetko tým môže stratiť.

Môj názor : Na knihu som si po Divergencii počkala až rok. Divergenciu som čítala už v dobe keď Rezistencia bola vydaná ale nejako sa mi k nej nepodarilo dostať . Nakoniec som ju rovnako ako jej predošlú časť dostala na narodeniny . Vtom čase som si nepamätala z divegrencie skoro nič, šak jasné skleróza je už tu , tak som si musela dať re-reading a až potom sa pustiť do dvojky.. a to hlavne preto že Rezistencia začína presne tam kde Divergencia končí .

Na knihu som samozrejme po famóznej jednotke mala veľké očakávania . Pustila som sa do čítania s obrovským nadšením . Prvé kapitola som prešla ani neviem ako. Už po prvých stranách vás vtiahne do deja. Ibaže po pár kapitolách začína byť niečo iné .. stále nechápem čo do kelu napadlo autorku ale zmenila Tris o poriadne veľký kus. Tá Tris , ktorú som tak obdivovala a zbožňovala v jednotke sa teraz zmenila na niekoho iného. Celý čas mi liezla na nervy a bolo jedno kedy. V knihe je nespočetne veľa strán kde sa háda s Tobiasom , alebo ho poprípade obviňuje z vecí , ktoré neurobil . Zato on je stále skvelý, i keď to bol aj on kto sa na Tris hneval.

" We both have war inside us . Sometimes it keep us alive. Sometimes it threatens to destroy us "

Oproti divergencii , je to tomto pokračovaní tuším viac akcie. Opäť tam bolo veľa napätia a mojim nervom som dal zas zabrať . No aj napriek tomu v knihe veľa " heartbreaking"  momentov Viac spoznáte jednotlivé frakcie zvnútra ... a nie len frakcie ale aj jednotlivé postavy , ktoré boli na začiatku skôr v úzadí . Tým pádom som si obľúbila nových ľudí a znenávidela niektorých , ktorých som mala rada. Knihu to ale nepokazilo, veď to všetko k príbehu patrí a ten sa nepokazil. Ďalšie famózne dielo , ktoré vzniklo u Veronici nemôžem tak zkritizovať lebo všetko až na divné nálady Tris bolo skvelé . Knihu som prečítala za nejaké dva dni a bolo by to aj skôr .

Koniec knihy sa ani nedá opísať je zvláštny a každý z vás ho musí posúdiť inak. Keď som čítala ja tak po prečítaní knihy som čítala poslednú kapitolu ešte raz a aj tak som sedela nad knihou ešte dobrých päť minút .

Odporúčam ju všetkým , ktorý čítali Divergenciu, túto časť si rozhodne nenechajte ujsť ! Inak sme už aj na Facebooku, tak nás môžte nájsť tu → Addicted to Books

Moje Hodnotenie : 4,5/5 hviezdičiek

P.S. Prepáčte že som nepridala do recenziu obrázok knihy, moju má ale požičanú kamarátka tak som ju nemohla odfotiť. Dnes mi ju má vrátiť, tak do večera, poprípade do zajtra rána obrázok zmením :)