piatok 20. marca 2015

Knižní hrdinovia

Každý z nás už ako malé dieťa vyrastal so svojim hrdinom. Bol to niekto v koho sme verili, koho sme obdivovali, kto nám dával nádej. Našli sme ich v televízii, či v detských knihách, podaktorí verili v obyčajných hrdinov a iný v tých so supersilou, no nikdy sme veriť neprestali.

Sama so dobre pamätám ako som v každej knižke našla postavu, ktorú som priam obdivovala. Každá tá postava ma niečo naučila, dala mi nádej, ukázala správnu cestu. Postavy nás menia rovnako ako samotné knihy. Vedia nás naučiť dobrému aj zlému. Vedia nás neučiť veriť v jednoduché veci, v dobro, v spravodlivosť, v šťastné konce. Každé dieťa, ktoré čítalo Harryho Pottera tajne dúfalo v príjmací list, každé dieťa, ktoré čítalo Narniu, dúfalo, že sa cez skriňu dostane do inej krajiny, snívali sme vo veľa vecí a snívame doteraz. Nezáleží na tom či sú to sny veľké alebo malé. Nič nie je dôležitejšie ako mať nádej a detskú fantáziu po celý život. Tak teda, aký by mal byť správny knižný hrdina, taký , ktorý náš opäť prinúti usmiať sa, popremýšľať, dá nám niečo do nášho života...

Nikdy som sa priveľmi nepozastavovala nad otázkou, ako vyzerá knižný hrdina v mojich očiach. Dokázala som obdivovať aj niekoľko úplne odlišných osôb. No vždy vzhliadame, ja či iný, k podobným vlastnostiam. Nemal by byť sebecký - však aký bo to bol hrdina ak by zachránil radšej seba, než svojho priateľa ? Nemal by byť príliš ufňukaný- ja viem, že to majú ťažké, ale ak hrdina plače na každej tretej strane začne to byť otravné. Mal by byť múdry, inteligentný a taký, od ktorého sa voľačo aj priučím. Mal by byť milý, srdečný, mal by vedieť milovať. Mal by mať niečo spoločné aj s obyčajnými ľuďmi, mal by nás chápať- taký hrdina, ktorý presne vie ako sa cítite, je ten najlepší,- taký , ktorý zažíva podobné problémy, taký s ktorým si rozumiete. Dobrí hrdina je taký, s ktorým sa viete stotožniť, taký , ktorého tiež obdivujete. Ktorí vám do života vnesie úsmev, pozdvihne váš deň, postaví na nohy a povzbudí. Vďaka ktorému nebude sami a bude vždy pre vás. Hrdinovia sú všade , treba ich len nájsť. 


A aký je ten váš ? Skutočný hrdina ? 

14 komentárov:

  1. Těžko říct. Hrdinů, které pokládám za skutečné je mnoho :) Nejvíce si mě asi získali Tyrion (GoT), Thomas (TMR), Harry (HP), Clary (TMI) a Katniss (HG).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tyrion je úplne úžasná postava, a som rada, že ho má niekto tiež tak rád ako ja :D

      Odstrániť
    2. Myslím, že nejsme jediné ;) Těch fanoušků se najde opravdu hodně =D

      Odstrániť
  2. pekny clanek :) z tveho vyberu u me jednoznacne vede Harryyyyy <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemusíš sa riadiť mojim výberom, však je to predsa len obrázok.... no s Harrym súhlasím, ten je môj hrdina už od detstva :)

      Odstrániť
  3. Fúúú, ťažká otázka, vlastne som sa nad ňou nikdy veľmi nezamýšľala, ale Harry sa tomuto výrazu podobá asi najviac :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ťažká otázka to určite je :D .. ja pravdu povediac ani neviem ukázať na nejakú postavu a povedať, že práve táto je ten môj hrdina.. ale ako aj ty hovoríš, Harry má k tomu najbližšie :)

      Odstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Veľmi ťažká otázka...V detstve to bol Harry Potter,potom som si obľúbila Bellu a teraz sa to opäť zmenilo a moje obľúbené hrdinky sú Tris,Rose alebo Clary.Posledne spominane maju v sebe silu,odvahu ale i citlivu stranku a to sa mi pači:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úplne s tebou súhlasím ... mám veľmi rada sebavedomé a odvážne knižné hrdinky. Dodávajú mi silu každý deň :) :D

      Odstrániť
  6. Můj jediný a opravdický hrdina je odmala táta, ale jde o knihy, jasně.. :D Já nevim, já měla vždycky spíš hrdinky, protože takovýhle knížky, jako Pán prstenů, Harry a tak moc nečtu. Ani nevim, jestli je lze brát jako hrdiny, ale co se mužských postav týče, tak za mě pan Rochester a Mr.Darcy určitě. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mať hrdinu svojho rodiča je podľa mňa skvelé, ešte lepšie ako obdivovať knižného hrdinu :)

      Odstrániť
  7. Krásne napísané. Môj knižný hrdina by mal byť odvážny, milý a vtipný zároveň. Určite by som nechcela nejakého namysleného chladného snoba, čo všetkým pohŕda. Takéto typy proste nie sú pre mňa.

    Zonia's Book World

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Také typy snáď nie sú pre nikoho, hrdina musí byť milý, nie sebecký !! :D

      Odstrániť