utorok 10. marca 2015

Veronica Roth - Štyri / RECENZIA

Autor : Veronica Roth
Počet strán : 304
Vydavateľstvo : Slovart
Väzba : Pevná ( hardback ) 

Zbierka príbehov približuje život Tobiasa Eatona, neskôr známeho ako Štyri. Zistite, čo sa premieľalo hlavou Tobiasovi pred jeho rozhodovacou ceremóniou, čo ho donútilo opustiť rady Sebazaprenia, ako si poradil s iniciačnou skúškou v Neohrozenosti, prečo si vybral postavenie, v ktorom napokon stretol Tris, ktorá navždy zmenila jeho život. 

Každý kto kedy miloval nejakú knižnú sériu si vždy prial prečítať príbeh, ktorý by doplnil nezodpovedané, príbeh, ktorý sa odohráva pred začiatkom knihy, či zažiť obľúbenú časť z pohľadu inej postavy. Keď vyšla kniha Štyri, všetci sme niečo očakávali, každý fanúšik divergencie sa nevedel dočkať kedy ju bude držať v rukách, kedy sa dozvie niečo nové ...



Môj názor : Pamätám sa ako som s obrovským úžasom vstúpila do sveta Divergencie, zamilovala som si Tobiasa a Tris a žasla nad jedným z najzaujímavejších dystopických svetov aký kto kedy vymyslel. Mladučká autorka vypracovala knihu, ktorú si obľúbili čitatelia po celom svete a pre každého jedného z nás bolo veľmi príjemné sa po čase opäť vrátiť na začiatok, ba čo viac, a prežiť mnoho vecí odznova.

Kniha je napísaná v podobe štyroch poviedok Utečenec, Kandidát, Syn a Zradca - rozprávajúcich o rôznych momentoch z Tobiasovho života počnúc chvíľami predtým než začína Divergencia, keď si má on sám vybrať svoju frakciu. Dozvedieť sa niečo o ňom, o tom ako žil pred spoznaním Tris, bolo pre mňa tím najdôležitejším bodom prečo som si chcela knihu prečítať. V plnom rozsahu som s tým bola spokojná, chcela som vedieť niečo viac, než len bolo jeho rozprávanie a autorka to dokázala. Nezistila som nič svetoborné, žiadnu ohromujúcu novinku, no i tak sa príbeh aspoň v mojich očiach prehĺbil do ďalšieho rozmeru. Tobias sa ukázal v o čosi inom svetle a ako veľa iných , aj mne sa pozdáva voľajako viacej než začiatku. 



Autorka na koniec pridáva ešte tri samostatné scénky z rôznych častí prvej knihy, ktoré sú výhradne zamerané na Tris. Všetci ich fanúšikovia si tam môžu skákať spolu so mnou dva metre nad zemou a zažiť pár ich spoločných chvíľ z trochu iného uhla. A aj keď som sa v konečnom dôsledku šokujúce nedozvedela, kniha bola tam príjemným čítaním, že predčila moje očakávania. Čakala som tenkú knižočku, s jedným prekvapením, s pár romantickými scénami s Tris a dostala som vyše 300-stranovú knihu, úplne inú než som čakala. Žiadnu omáčku , ktorá by opisovala už toľko omieľané scénky z kníh, ktoré už fanúšikovia poznajú naspamäť. Zato sa autorka sústredila na veci, ktoré neboli spomenuté. Zobrala nás na viac ne len cestu po Tobiasovom živote.


Tieto poviedky síce nijako neohromia, no ani nesklamú a potešia každého fanúšika Divergencie. Možno dostanete krátke odpovede na malé otázky -  napríklad ako prebiehala Tobiasova ceremónia, ako si poradil s iniciačnou skúškou, ako to bolo s Ericom, či čo mu šlo mysľou keď po prvý krát zbadal Tris, ba čo ma naozaj prekvapilo bolo, koľko toho sa odohralo za stránkami divergencie a my sme o tom ani netušili... a tak si uvedomíte, že ste síce nedostali veľa , ale i to málo je pre fanúšika veľa. 



Moje hodnotenie : 4/5 hviezdičiek 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem  vydavateľstvu Slovart
Knihu si môžete zakúpiť napríklad na tejto stránke

1 komentár:

  1. Úplne súhlasím s tvojím názorom, Štyri bol pre mňa niečo ako oddychové čítanie, ale nič nové :)

    http://zoniaworld.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť