nedeľa 18. mája 2014

Allie Condie : Dokonalý pár

Kniha : Dokonalý pár
Originálny názov : Matched
Autor : Allie Condie
Počet strán : 264
Diel : 1.
Vydavateľstvo : Ikar
Rok vydania : 2012
Väzba : Pevná


 Anotácia :
FUNKCIONÁRY ROZHODUJÚ O VŠETKOM!
Koho budete milovať. Kde budete pracovať. Kedy zomriete. V dokonalom svete je všetko dokonalé. Dokonalí ľudia žijú dokonale naplánovaný život a zomierajú v dokonale pripravenom čase. Dokonalý systém im na želanie pridelí dokonalého partnera a narodia sa dokonalé deti. Čo sa však stane, ak sa niekto proti toľkej dokonalosti postaví? Čo ak niekto objaví cit, ktorý možno nie je dokonalý, ale zato úprimný? Ako ho uchráni pred funkcionármi "dokonalej" spoločnosti?
Cassia verila, že rozhodnutia funkionárov sú vždy správne. Veď podriadiť sa im je len minimálna cena za dlhý život, ideálnu prácu a dokonalého životného partnera. Preto keď sa na displeji ako Cassiin nový partner objaví jej najlepší kamarát, nepochybuje, že je to ten pravý...až kým sa na tom istom displeji tesne pred vypnutím nemihne aj úplne iná tvár. Odrazu musí riešiť čosi nepredstaviteľné - vybrať si medzi Xanderom a Kyom, medzi jediným životom, aký kedy poznala, a cestou, po ktorej sa doteraz nikto nevydal. Musí sa rozhodnúť medzi dokonalosťou a láskou.
 
 
 
Môj názor : Cassia prvá dovŕšila 17 rokov a na bankete jej pridelili jej najlepšieho kamaráta ako dokonalého partnera na život. Stáva sa málokedy , že by dokonalý partner pochádzal z toho istého miesta ako vy, nie to ešte aby to bol váš kamarát . Všetci ostatný sa nevedia dočkať kedy sa s partnerom stretnú a spoznajú sa.. ale Cassia sa so svojim partnerom už pozná dlho takže to pre ňu je nie také zaujímave. Je to asi dej , ktorý by vám možno na chvíľku pripadal ako z nejakého romantického filmu , no ten dej sa zmení... a bude skvelý ! 
 
Na knihu som narazila celkom omylom vo výpredaji v kníkupectve za 3 eurá. Nemala som vtedy čo čítať a na druhý deň som cestovala domov na východ , tak som ju hneď kúpila ... a nesklamala ! Na začiatku som sa trochu bála, že to bude nudné , no chytilo ma to hneď po niekoľkých stranách . Dej je skvelý, myslím , že je tam aj dobrý spád udalostí aj keď Cassia spomína. Sú tam krásne myšlienky a skvelé slová. Podobá sa to síce dosť nápadne na Hry o život .. ale pri čítaní som na to ani nepoymslela . 
 
"Keď sa zamilujete do príbehu nejakého človeka, nie je to rovnaké , ako keby ste sa zamilovali rovno doňho ? "
 
Žiť v svete kde máte všetko presne určené ? Aké by to bolo ? Keby vám každé jedlo presne pridelili, keby ste mali určeného partnera podľa počítača ? Mohli by ste sa pozerať len na 100-vku obrazov, počúvať 100-vku piesní a čítať len 100 básni či kníh  .... Nevydržala by som v takom svete. Vždy ma štvalo keď v knihe Cassia opisovala ako je na svete len sto maliarskych diel a nič viac lebo všetko spálili, a ako musela schovávať a páliť každú jednu báseň ktorú dostala od Kya ... pre mňa je to nepredstaviteľné.
 
Do noci nedobrej nekráčaj vo fraku.
Starec má burácať a soptiť v konci dňa,
besnieť a plápolať, vzdorovať súmraku
 
Múdri za pravdu dá aj smrti kosáku,
keď z jeho slov nešľahá blesk ohňa.
Do noci nedobrej nekráčaj vo fraku . 
Obálka je podľa mňa skvelá, rovnaká ako originál . 

A zhrnutie ... Ak máte radi knihy na spôsob Hier o život, Divergencie či Škaredí... tak sa do tejto taktiež zamilujete .. A aj keď u náš ešte nevyšla dovjka a trojka tak nevadí , lebo jednotka je skvelá 

Hodnotenie : 


 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára