štvrtok 29. mája 2014

Dan Brown- Da Vinciho kód

Názov : Da Vinciho kód 
Originálny názov : the Da Vinci Code 
Autor : Dan Brown
Počet strán : 464 
Väzba : Pevná s prebalom
Žáner : detektívka
Vydavateľstvo : Slovart
Rok vydania : 2004


Anotácia : Robert Langdon, harvardský vedec zaoberajúci sa symbolmi, je pracovne v Paríži a neskoro v noci dostane naliehavý telefonát. V Louvri bol zavraždený kurátor múzea a pri jeho tele sa našla záhadná šifra. Keď sa Langdon a nadaná francúzska kryptologička Sophie Neveuová pustia do lúštenia bizarných hádaniek, s prekvapením zistia, že v Da Vinciho dielach je ukryté množstvo stôp, ktoré majú síce všetci priamo pred očami, no napriek tomu ich nikto nevidí.



Môj názor : Skvelý, múdry a gentleman utekajúci pred zákonom a hľadajúci spolu s taktiež skvelou a múdrou parížankou skutočnú pravdu o Ježišovi . Musia prekonávať nie len prekážky ktoré im vpadnú do cesty, fakt že ich naháňa polícia ale aj svoje vlastné hranice.

Po tejto knihe som v knižnici pokukovala už dlhší čas , potom prišli absolventské skúšky z výtvarnej a s kamarátkou sme sa rozhodli že túto knihu musíme ešte pred danými skúškami prečítať . Film som vďakabohu ešte nevidela a bola som naozaj rada. Kniha Da Vinciho kód sa stala mojou prvou Brownovkou a musím povedať , že taktiež aj prvou knihou takéhoto štýlu .. a nesklamala



Viac menej protikatolícky námet v knihe a neustále opovrhovanie cirkvy a bibliou by možno pár ľudí odradilo, no chcem vám povedať , neberte to z takejto stránky a knihu si prečítajte . Je plná faktov  ktoré vás donútia dlho premýšľať, všetko do seba dokonale zapadá a autor nám dokázal že je spisovateľ s veľkým "S" lebo ako sa aj hovorí na zadnej časti knihy ... " Dan Brown nenapísal len knihu on vytvoril majstrovské dielo"

Dívala som sa na knihu z viacerých pohľadov .. ako kresťanka ,z výtvarného hľadiska a ako jednoduchý čitateľ ... nestraťte medzi týmto prehľad. Veľmi sa mi páčil autorov štýl písania. Pár ľudí hovorí , že je v knihe až príliš opisov  ibaže bez nich by to bolo oničom. Opisy sú skvelé, ešte viac bás v tiahnu do deja a nebudete vedieť pustiť knihu z rúk.
Hneď po niekoľkých stranách ma všetko neskutočne upútalo a nedalo mi si niektoré spomínané výtvarné diela pozrieť... Aj by som vám o pár obrazoch porozprávala ale nechcem spojlerovať :D


Kniha je jednoducho skvelá , plná zaujímavostí, napínavých zápletiek a skvelých hlavných postáv. Nebudete sa nudiť ani chvíľku.. no možno nejaké tie stránky boli nudné ale všetko sa to krásne vyrovnalo lebo ani raz ste nemohli očakávať čo sa neskôr stane, sama by som si ani nepomyslela že niektoré veci sa vyvinú tak ako sa vyvinuli .. a koniec , vás prekvapí :) ( chystám sa pozrieť aj film, tak sa posnažím a zrecenzujem aj ten )

Moje hodnotenie : 5/5 a pokladám túto knihu za dokonale dokonalé dielo , ktoré by mal prečítať každý

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára