pondelok 12. mája 2014

Stephen Chbosk - Charlieho malé tajomstvá

Kniha : Charlieho malé tajomstvá
Originálny názov : the Perks of being a wallflower
Autor : Stephen Chbosky
Počet strán : 208
Vydavateľstvo : Slovart
Rok vydania : 2012

Anotácia : Charlieho malé tajomstvá sú o dospievaní. Charlieho listy sú oveľa intímnejšie ako denník, sú smutné aj veselé, tragické aj komické. Nevieme, kde žije, nevieme, komu píše, vieme však o svete, o ktorom píše. Snaží sa žiť svoj život najlepšie, ako vie, no zároveň uteká pred jeho nástrahami a dostáva sa do sveta prvých rande, rodinných drám a nových priateľov. Sveta sexu, drog a kultovej Rocky Horror Picture Show, sveta, v ktorom je potrebná len úžasná pieseň na úžasnej ceste k nekonečnosti.




Môj názor : Ku knihe som sa dostala náhodou. Pravdu povediac, videla som najprv film a pár mesiacov na to som sa prechádzala po kníhkupectve medzi knihami v angličtine a keď som zbadala túto tak musela byť moja. Polovicu knihy som potom prečítala cestou vlakom domov, na východ a zvyšok som dočítala na hodinách v škole. Moje prvé dojmy boli " do kelu, sú to listy " a ja nenávidím knihy typu "denník". Ibaže my to v tejto knihe vôbec nevadilo.Neboli to obyčajné listy bola to akoby zbierka Charlieho zážitkov , nie len tých dobrých, veselých ale aj tých horších. V niektorých chvíľkach sa smejete v iných neviete ako zareagovať .


Pár krát mi Charlie liezol na nervy, správal sa ako decko, vôbec nie primerane na jeho vek, až by ste uverili že má dvanásť. Bol to ale skvelý zážitok konečne čítať príbeh z pohľadu chlapca a nie dievčaťa ako to býva zvyčajne . Charlie to nemal ľahké , musel sa vysporiadať s ťažkými vecami no niektoré robil tažkými on sám. Zamilujete si jeho priateľov, celý dej a to kúzelné obdobie v ktorom sa príbeh odohráva. Sam je skvelé dievčia , mala to takisto na začiatku ťažké a teraz sa z toho všetkého dostáva vďaka priateľom . Všetky postavy v knihe majú osobnosť, každá z nich je iná no všetkých čosi spája.

Páčilo sa mi  že to nebol úplne obyčajný príbeh, ale nečakajte žiadnu zápletku ktorá by vás vtiahla do deja . Dej bude síce sám osobe veľmi pútavý no zápletka sa v ňom neobjavuje. V knihe sú prekrásne myšlienky a úžasné citáty. Niekedy sa musíte doslova zastaviť, prečítať si tú vetu ešte raz, podčiarknuť ju a až potom pokračovať . Samotné  listy sú plné zamyslenia ani neviete či sa máte zasmiať alebo rozplakať . Páči sa mi život "týnedžerov" v 90-tych rokoch , čo je takisto vec ktorá robí túto knihu inou a skvelou.


Jednoducho je to nezvyčajný príbeh, plný obyčajných aj neobyčajných problémov. Zamiluje si ho každý kto hľadá príbeh o skutočných veciach , napísaných presne tak ako sú, bez ružových okuliarov . Ja som knihu čítala v originálnom prevedení, teda v angličtine čo dodalo príbehu ešte niečo by som som v slovenčine nenašla . Je to kniha ktorá má síce označenie -young adult - no môže si ju prečítať ktokoľvek. Jednoznačne vám dá veľa a ešte dlho budete nad ňou premýšľať.


Vyšlo aj filmové prevedenie, ktoré režíroval sám spisovateľ preto sa film skutočne oplatí pozrieť. Tiež aj kvôli samotnej Emme Watson v role Sam a kôli Loganovali Lermanovi ako Charliemu . Film je jednoznačne podarený a nič mi na ňom nevadilo, je v ňom prekrásna hudba a výborne herecké výkony. Snáď som recenziou pomohla pár nerozhodným dušiam a zaujala vás. Taktiež budem rada ak mi napíšete váš názor do komentára :)
Majka
Hodnotenie : 
4/5
Trailer na film :



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára