streda 11. júna 2014

Na vine sú hviezdy - FILMOVÁ RECENZIA

Včera som sa na poslednú chvíľu úplne neplánovane rozhodla s kamarátkami odísť z tohto blbého predkoncoročného obdobia stresu a vybrali sme sa do kina práve na Na vine sú hviezdy. Tentokát som si povedal ,že už neviberiem miesta v druhom rade rovno pred nejakou tyčkou tak sme tam chvíľu síce stáli a vyberali no nakoniec sme boli spokojné. Tak sme s veľkým pocornom, jednom kolou , štyrmi slamkami a veľkými očakávanie sadli do sedadiel nášho malého kina .



S TFIOS príveskom a miernym strachom som sedela pred plátnom a užívala si reklamy lebo filmu som sa takpovediac bála. Kamarátky vedeli ako sa film skončí ( bohužiaľ ) aj keď knihu sme čítali len dve , no i tak som bola rada lebo ani raz za celý film sa nikto neozval ( iba ak ja ) .



No a úprimne, neviem čím to bolo ale asi veľkým, priveľkým očakávaním, priveľkými nárokmi lebo by sa mi páčil asi len štvorhodinový film so všetkými scénami, ktoré vo filme proste neboli. Film sa začína pekne, postupuje milo, nenútene až som sa polovicu filmu usmievala na plátno ako absolútny idiot. Shai a Ansel sú dokonale skvelý herci , rovnako ako im to aj sedí na plátne a doslova som im uverila že sú to skutočne Augustus a Hazel. Shai hrala svelo , nemám jej čo vytknúť. Ansel bol taktiež úžasný, až ste mali na konci pocit že Shailene na v hraní prevalcoval .



Páčili sa mi zaujímavo navrhnuté textové bubliny esemesiek Augustusa a Hazel . Vo filme bola skvelá hudba, väčšinu pesničiek som už poznala riadne dlho tak ma to zakaždým keď ich pustili potešilo. Film ma krásne scenérie i keď by ste si to asi ani možno nevšimli , ale naozaj. Páčilo sa mi , ani neviem ako to povedať lebo viem že to vyznie strašne hlúpo ale oni boli tak strašne zlatý ( to aj preto som sa tak hlúpo stále usmievala ) . Scény v Amsterdame sú skvelé , dokonale spracované a scéna u Van Houtena nadchla či skôr zaskočila každého kto knihu nečítal.



Dobre no .. nepáčilo sa mi , že je vynechaných podstatne veľa scén, ktoré vo filme doslova chýbajú a niekedy som mala pocit , že citáty z knihy tam boli dosadené až príliš okázalo a len tak "aby bolo " . Hmm nepáčilo sa mi ako film hral až príliš na city , akoby doslova chceli až nanútene rozplakať úplne všetkých .
No a ešte sa mi páčilo , že niektoré scény boli fakt úžasne prepracované, dokonale zahraté a až ohromujúco presne podľa knihy. Páčilo sa mi že Shai nebola namaľovaná, skvelo to podotklo vnútornú krásu Hazel. Páčilo sa mi , že aj niekoľko krát ukázali Augustusovu umelú nohu, i keď som bola dosť na pochybách z jeho chôdze. Mám učiteľa výtvarky , ktorého poznám už deväť rokov a nemá nohu , tak veľmi dobre viem ako taký človek chodí a nakláňa sa na jednu stranu ešte o niečo viac ako Augustus, aj po schodoch inak chodí  ( :D ) no ale zahral to dobre no .



Inak páčila sa mi scény večera rozbíjania trofejí. A vo filme bolo celkovo niekoľko veľmi milo vsunutých vtipných scén , ktoré dodali filmu to také to super :) No musím sa priznať, že som neplakala a samu ma to prekvpilo. Bola som si jednoznačne istá , že už v polovici filmu sa rozplačem, bodaj by nie hneď na začitku tak aj kamarátky stále na mňa pozerali no ja nič. Ani pri jednej smutnej scéne.. a nechápem čo sa pokazilo, knihu som predsa preplakala. Pri knihe u mňa prevládali tak silné emócie, že som nemohla poslednú kapitolu vôbec dočítať a prečítala som ju až niekedy pol roka nato .



Každopádne, je to dobrý film , beriem o ako skvelé doplnenie knihy , aj s tými drobnosťami , ktoré sa mi nepáčili . Jednoznačne sa ale do kina ísť oplatí, lebo takú atmosféru inde nezažijete.
Nedokážem , alebo sa až príliš bojím nejako číselne či hviedzičkovo ohodnoťiť tento film. Sama mám tak zmiešané poctity , že ani neviem vyjadriť či sa mi páčil . Tak to posúdenie nechám na každého z vás a nebudem vám nič vnucovať. Všetky pocity sa u mňa dostavili až niekedy večer, keď som nemohla zaspať ( možno to bolo aj kolou ) a rozmýšľa som až príliš na d tým všetkým a tak som aj ráno v autobuse pri počúvaní soundtracku mala slzy v očiach ( čo pri filme nebolo ) .

( A mám jednu otázku a pýtam sa vás, či by ste si chceli prečítať článok o zaujímavostiach a postrehoch z filmu ( mám napísaných pár naozaj skvelých vecí, len sa bojím, či by vám to neprekážalo ak ste film ešte nevideli ) )

Budem rada ka mi napíšete pod článok komentár s vašimi dojmami z filmu ( ak ste ho už videli ) alebo len proste niečo napíšte k článku .

2 komentáre:

  1. Ja som na ňom tiež bola a celkom sa mi páčil :)
    Inak nominovala som ťa do Bloger tagu.. :) http://madbooksworld.blogspot.sk/2014/06/bloger-tag-druha-cast-nominacia-od.html

    OdpovedaťOdstrániť