streda 30. júla 2014

Mesto padlých anjelov (4) - Cassandra Clare

Slnko opäť a zase nesvieti, ja sedím doma čítam, kreslím a momentálne aj píšem príbeh. Čítam už toľko , že sa mi minulo to všetko čo som nemala prečítané a teraz len čakám kým mi prídu objednané knihy. S blogom možno trochu zaostávam ale mám napísaných vopred pár článkov tak sa to možno aj rozbehne. Teraz tu mám recenziu na štvrtú knihu zo série Nástrojom smrteľníkov : Mesto padlých anjelov. Recenzia je kratšia než zvyčajne, ale viac ani povedať netreba


Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: City of Fallen Angels
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 384
Rok vydania: 2014
Séria: Nástroje smrteľníkov




Anotácia : Valentine je mŕtvy a životy pre nás už známych hrdinov sa vracajú do normálu. Clary Frayová sa rozhodla stať plnohodnotnou Tieňolovkyňou. Joselyn a Luke sa berú. Jace zase raz chytá divné nálady. Alec s Magnusom cestujú. Simon si zvyká na svoju "upírinu". Všetko je v takom tom šialenom poriadku. No keď v New Yorku začína vraždiť Tieňolovcov, Sesia aj mladí Tieňolovci chcú zistiť a kto a prečo to robí. Niektorý z Valentinových prívržencov musel prežiť a chce vytvoriť druhého Jonathana. Do pohybu sa dáva sled udalostí a na svete je ďalšia hrozba!

Môj názor : Tohto dielu som sa najprv bála, rovnako ako viacerým mi pripadal zbytočný voči dokonalému zakončeniu trojky a myslela som si , že nič nové už Cassandra nevymyslí . Teraz ako veľa ďalších blogerov môžem povedať ako sme sa mýlili. Štvrtá kniha je plná prekvapení ! A už to ma prekvapilo . Môžno nie je tak akčná ako ostatné ale viac vás vezme do Simonovho sveta, ktorý bol po ostatné knihy tak trochu v úzadí . Myslím , že v predošlých knihách som ho aj brala ako vedľajšiu postavu, nemala som ho ani veľmi rada . V tejto knihe sa ale dostáva rázne do popredia a môžem kľudne povedať , že sa stal aj čímsi ako hlavnou postavou .



Kniha Mesto padlých anjelov je dokonalým pokračovaním. Clary sa chce stať tieňolovkyňou na čom som bola veľmi zvedavá. Celkovo sa jej tiež aj prehĺbil vzťah s Jacom, ktorého správania vás prekvapí na každej jednej stránke ale aj tak bol dokonalý . Myslím , že samotné postavy boli dospelejšie a Clary to príjemne pomohlo . Knihe naozaj nemám čo vytknúť. Cassandra dokázala že vie urobiť aj nemožné a napísať ďalšiu knihu aj potom čo vytvorila bombastický koniec tretej !


Celkové hodnotenie : Skvelá kniha ,ktorá ma skutočne prekvapila a nemohla som ju pustiť z ruky
 a Keď sa stane niečo také tak kniha musí byť fakt úžasná ) .. plus obálka.. nádherná 
.... čiže jej dávam 4,5/ 5


2 komentáre:

  1. Podľa mňa štvrtý a piaty diel je sú až také dobré ako pôvodná trilógia, ale stále to píše CC a ona je úžasná, čiže všetko, čo napíše je tiež úžasné a už sa veľmi teším na záverečný diel. (aj keď trochu sa obávam, čo spravila s postavami po zakončení Pekelných strojov).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mne sa štvrtý diel až tak nepáčil a ľutujem, že som neskončila po treťom :) Ale v poslednej dobe ma prestáva baviť celé YA fantasy, takže to bude najskôr tým :D

    OdpovedaťOdstrániť