Divergencia- Veronica Roth / Recenzia

Originálny názov : Divergent
Diel : 1 /3
Počet strán : 392
Vydavateľstvo : Slovart
Hodnotenie na Goodreaders : 4.34
Moje hodnotenie : 4,5 / 5

Anotácia : Chicago, ďaleká budúcnosť. Beatrice Priorová žije v spoločnosti rozdelenej na päť frakcií. Na rozhodovacej ceremónii si všetci šestnásťroční vyberajú frakciu, ktorej zasvätia zvyšok života. Beatrice má len dve možnosti: zostať so svojou rodinou, alebo ju navždy opustiť, aby mohla byť sama sebou. Rozhodnutím napokon prekvapí všetkých vrátane seba. Zmení si meno na Tris a usiluje sa obstáť v tvrdej konkurencii, aby si vybojovala miesto v novom živote. Hľadá skutočných priateľov a zamotáva sa do vzťahu s chvíľami neodolateľným, inokedy neznesiteľným chlapcom. Keď Tris objaví sprisahanie, ktoré môže zničiť jej navonok dokonalú spoločnosť, záhadná schopnosť jej buď pomôže zachrániť ľudí, ktorých miluje, alebo...

Môj názor : Knihu som najprv čítala viac ako pred rokom a pol , teraz som sa k nej vrátila a urobila som si re-reading celej série.
Keď som knihu čítala po prvý krát doslova si ma vtiahla do svojho sveta. Nevedela som sa od nej odtrhnúť a vychádzala som z izby len sa najesť a potom späť ku knihe, poprípade som si bola ohrievať čaj lebo mi vždy vychladol . Knihu som dostala ako narodeninový darček ,ktorý som si sama vybrala, samozrejme , veď keby mi rodičia kupovali knihy tak neviem ako by to dopadlo  a aj napriek tomu ako sa mi páčila tak som si na rezistenciu počkala celý rok no experiment som kúpila ešte pred dočítaním dvojky.

" Well , I would only go if there was a cake " - Four

Tak teda k príbehu . Veronicu Roth vraj napadlo napísať divergenciu pri robení domácej úlohy. Vďaka ti nudná úloha. Príbehov odohrávajúcich sa v dystópickej budúcnosti je v súčasnej literatúre habadej ale Divergencia podľa mňa priniesla niečo iné a každý kto ju porovnáva s Hrami o život by mal dostať za ucho . Spoločnosť rozdelená do piatich skupín na základe vlastností ľudí . Geniálny nápad ! Tris žije v Sebazaprení, vedie skromný život. Jej frakcia sa mi zdala trošku zvrátená, predsa len je divné ak sa nemôžte pozerať do zrkadla, jesť to isté jedlo a nemať doma ani len obraz či rodinnú fotografiu. Tris je podľa mňa trochu tvrdohlavá ale cieľavedomá, myslí si o sebe že je sebecká ale je to veľmi dobrý človek.

Autorka predviedla ohromný zmysel pre fantáziu , lebo celý dej je neskutočne dobre vymyslený , od základov cez všetky drobnosti sa mi to páčilo ! Aj keď pravdupovediac hneď viete , ktorú frakciu si Tris vyberie aj tak bolo jej rozhodnutie spájané s mojimi nervami . Akonáhle prestúpi tak je dej úžasný. Plný napätia , kamarátstva a neskôr aj romantickej zápletky. Konečne môžem povädať , že to bola romantika , ktorá vôbec nebola hlúpa. Štyri je geniálny a s Tris sú spolu úžasný ale to zistí každý kto knihu číta. Dej je celkovo nabitý akčnými scénami , ktoré vám nedovolia prestať čítať. Je tam všetko čo si taký príbeh vyžaduje.

Príbeh ma pohltil aj kvôli atmosfére celej knihy, kde Tris musí postupovať rôzne tréningy. Úplne som sa no nej vžila tak mi to prišlo tak úžasné akoby som naozaj ja bola Neohrozená ( hej :D .. skvelé.. ale ja som totálny športový antitalent , tak sa mi to páčilo ) . Knihu si zamilujete a aj napriek tomu že má Tris občas riadne blbé nálady keď jej máte chuť niečo povedať, vždy tam bol ešte Štyri a on to celé vyvážil .

" Fear doesn´t shut you down, it wakes you up "

Tak teda, kniha je podľa môjho názoru skvelá. Prečíta si ju ako milovník YA dystópii tak aj ten kto ich nemá rád. Príbeh plný odvahy a strachu vo vás zanechá stopu. No a hneď ako dočítate knihu si môžte pozrieť aj film , ktorý už vyšiel aj na DVD :)  Moje hodnotenie je : 4,5 / 5 hviezdičiek :)