streda 19. novembra 2014

John Green- Papierové mestá / RECENZIA



Autor : John Green
Originálny názov : Paper Towns 
Počet strán : 296
Vydavateľstvo : Yoli
Väzba : paperack

Anotácia : Margo Rothová-Spiegelmanová. Jej bláznivé dobrodružstvá sa zakaždým prehnali školou ako letná búrka: na gitare ju naučil hrať nejaký starký v polorozpadnutom dome v mississippskom Hot Coffee. Tri dni kočovala s cirkusantmi, lebo ich presvedčila, že by z nej mohla byť artistka. Na koncert The Mallionaires v St. Louis sa dostala tak, že sa vydávala za basgitaristovu frajerku, a keď ten s ňou naozaj chcel chodiť, poslala ho kadeľahšie. Jej najneuveriteľnejšie príhody sa vždy ukázali ako skutočné!

Tak do tejto dobrodružnej duše sa beznádejne zamiloval Quentin-Kvéčko Jacobsen, trochu zakríknutý chlapec z dobrej rodiny. Keď mu pojašená maturantka jednej noci vlezie do izby prezlečená za nindžu a odhodlaná vykonať jedenásť bodov neľútostnej pomsty nevernému frajerovi a bývalým kamarátom, Kvéčko neodmietne. To, čo povystrájajú, Quentina rovnako nadchne ako vyľaká. Lenže na druhý deň je Margo preč a zanechá po sebe len indície určené práve jemu. Vydáva sa teda na cestu plnú odbočiek, a čím bližšie je k cieľu, tým lepšie spoznáva skutočnú tvár priateľky – a možno aj svoju vlastnú.



Môj názor : Ako fanúšička Johnových kníh som sa veľmi tešila no dopredu som si nerobila žiadne predstavy o knihe ani nič podobné, lebo som si ju nechcela pokaziť. Veľa ľudom sa nepáčila , vraj bola nudná, miestami sa nič nedialo a postavy boli buď až príliš nereálne ,alebo až príliš "oničom" . Súhlasím, že kniha nebola nabitá ani romantikou, ani chvíľkami napätia no to nevadilo, lebo v Johnových knihách, nehľadiac na to či sú nudné sa vždy nájde pasáž, či myšlienka, ktoré ma prinútia si knihu zamilovať .

" Nothing ever happens, like you imagining it will "

Príbeh nám rozpráva Quentin alebo inak prezývaný -Kvéčko, chalan , ktorý má dokonalých rodičov, on sám je vzorným žiakom a dieťaťom no nenávidí plesy. Páčil sa mi , lebo bol iný, nestretla som sa ešte s postavou akou je on a bol mi veľmi sympatický. Jeho pohľad na svet je zvláštny, občas som sa nad pár vecami pozastavovala ale len veľmi máličko . Mal úžasných kamarátov, nie dokonmalých, obaja mali svoje chyby ale to bolo to čaro. Všetko to ,čo bolo na nich iné, možno že zlé predsa len nahradilo ich obdivuhodné  kamarátstvo.





A potom tam bola Margo Rothová-Spiegelmanová. Vždy vyslovujte jej celé meno ! Mne sa tak vrylo do pamäte, že aj pri predstavovaní knihy kamarátom som ho hovorila celé. Tá Mago, ktorá bola skvelá. Toto je postava, o ktorej chcem samostatnú knihu ! Jedna veľká záhada, energický človek, s pohľadom na svet tak vycibreným ,že je ťažké ju pochopiť. Bola epická , neočakávateľná ! Taká Mago, ktorú by som si nevedela ani predstaviť . Čoby bola kniha nudná, veď prvé kapitoly s Mago boli očarujúco vtipné a milé ! 



Ako síce prešla eufória z prvých kapitol, potom prišlo zvláštne ticho. Chvíľku sa nič "akčné" nedialo. Dej sa začínal vyvíjať inak než som si myslela, trošku sa to zamotalo a ja som zmätene čakala či sa vôbec kniha pohne správnym smerom a nadchne ma. Na môj vkus možno trochu neskoro, ale predsa ! Stalo sa ,a kniha ma vzala na perfektný výlet . Presne na taký aký by som chcela zažiť. Lebo bol spontánny a s priateľmi. Zrazu sa to pohlo tam , kde sa to pohnúť malo a ja som sa od toho bodu od knihy neodtrhla. Nehovorím , že bola tak napínavá , že som nevedela vyliezť z izby ale pohltila ma natoľko aby som ju hneď aj dočítala ! . Skončilo sa nie klasicky, ..ale jednoducho presne tak ako to malo byť .

"She loved mysteries so much, that she became one "

Papierové mestá , boli teda knihou, ktorá bola zas a znova iná než predošlé Johnove a teda viem , že od neho sa nedá nič očakávať. Najlepšie je nerobiť si nádeje , len tak sa vám podarí milovať dané knihy. Aj keď nie sú dychberúce.

Moje hodnotenie : 4/5 hviezdičiek ... ak by sa dalo tak 3,45 ... 



1 komentár:

  1. určite odporúčam Greenove knihy. Je to super zaujímavé čitanie , ktoré je pútavé . ale odporúčam čítať ich v angličtine . Ja som ich kupovala tu http://www.eurobooks.sk/sk/produkt/325624/The-John-Green-Collection/

    OdpovedaťOdstrániť