streda 9. septembra 2015

Zoe Sugg - Girl online: láska blogerská //RECENZIA

Autor: Zoe Sugg
Väzba: hardback - pevná väzba

Počet strán: 288
Vydavateľstvo: Slovart

Približná cena: 9 - 11
Žáner : Young- adult, ľúbostný román

O čom to je?:
Keď sa Penny strápni na školskom predstavení a video zahltí Facebook aj YouTube, akoby zázrakom jej rodičia prijmú pracovnú ponuku, vďaka ktorej strávia Vianoce v ďalekom New Yorku. Tam stretáva pekného Noaha s gitarou prevesenou cez chrbát. Penny sa zrazu zamiluje až po uši a na svojom blogu zachytáva každý okamih strávený s „brooklynským chalanom". Lenže aj Noah pred ňou skrýva jedno tajomstvo...


 
Určite si spomeniete ako na celom svete vybuchla tá novinka, kedy sa oznámilo že Zoella vydá knihu a keď nastalo ešte väčšie BUM kedy kniha vyšla. Všetci boli nadšení a museli ju mať, sociálne siete zaplavili obrázky svetlučko modrých kníh so svetielkami, sviečkami a notebookom v pozadí. Keď sa mi kniha dostala do rúk bola som trochu skeptická, bála som sa jej obľúbenosti, mala o nej urobený aký-taký obraz, no bola som tiež skutočne zvedavá- prečo ju toľko obdivujú? 


Môj názor : Jedeným z mojich obrovských knižných zlozvykov je čítať všetky mainstreamové trápne knihy s krásnymi obálkami. Milujem ich mať doma, hladkať ich krásne obaly a dívať sa na ne len tak, lebo majú to čaro nádherného zovňajška, a tak hoci, som na túto knihu mala svoj názor, nemohla som sa ubrániť pokušeniu prečítať si ju. Keď sa mi dostala do rúk, trochu bojazlivo som ju začala čítať, s pocitom, že niečo tak strašne populárne a zreklamované, nemôže byť dobré. A čo by som ja určite nepovedala, ani neviem ako, a čo nevidieť som bola na stej strane a mňa to bavilo! 


-Hoc čo je väčšina z príbehu- alebo aspoň námet- pravdivým, tak príbeh nie je bohvieko originálny, ba čo sa uberá smerom trápnych kníh pre dvanásť-ročné dievčatká, niečo v knihe, možno úžasný kamarát hlavnej hrdinky alebo dokonale vystihnutá atmosféra takmer každej situácie, ma nenechali knihu zavrieť ani pri tých najhlúpejších scénach, či myšlienkach hlavnej hrdinky, ktoré ma dokázali nie raz vytočiť. V knihe sa nachádza celá kopa klišé, hlúpostí a absolútne nereálnych situácií, no i tak som si dokázala obľúbiť zápletku a úplne a nedočkavo hltať kapitolu za kapitolou, len aby som zistila, čo bude ďalej. Zoella možno nenapísala celú knihu, no bolo ju tam vidieť, našla som ju v opisoch jej rodného mestečka, vo vianočných svetielkach,  ba skoro v každej kapitole z nej niečo ostalo. Vytvorila knihu s príbehom hlavnej hrdinky, v ktorej sa asi nájde nejedno mladé dievča- i keď mi nápady Penn často liezli krkom.

Lighted Room via Pinterest: Discover and save creative ideasHlavná hrdinka Penn je nenápadne britské dievča. Spočiatku som ju chápala a jej epické Girl online ide offline mi prirástlo k srdcu. Páčila sa mi jej inakosť, jej originalita a jemnosť. No akonáhle prišla do príbehu prvá zápletka a čo-ako sa začalo rozvíjať, začala mi liezť trošku na nervy, stále som ju ešte nezavrhla ale priznajme si- mala to už nahnuté! Penn občav ovplývala obzvlásť hlúpimi myšlienkami a nie raz som jej chcela niečo povedať, no vždy si to u mňa nejako vyžehlila, a nedovolila mi knihu nechať tak. Naopak jej najlepší kamarát Eliot, mi prirástol srdcu viac než ktorákoľvek iná postava z knihy. Mať takého kamaráta , netreba mi nič iné. Bol vtipný, milý a neuveriteľne originálny. Vždy keď mi začala liezť Penn na nervy, bol tam on a on všetko urovnal. Jeho obleky a módna dokonalosť mi budú tkvieť v pamäti ešte veľmi dlho a vždy keď uvidím pásikavý oblek, spomeniem si práve naňho. 

Zhrnutie:  Akokoľvek veľmi bola kniha sladká a hlúpa, čítala sa výborne, vychádzal z nej ten skvelý milý pocit úžasnosti a nádeje pre každého trápneho človeka. Kniha je preplnená najzlatšími momentmi všetkých čias a New Yorské Vianoce dodávajú celej knižke len čerešničku na vrch všetkého.  Na to všetko, ako bola kniha spropagovaná, nevedela som do čoho idem, mala som vlastnú predstavu o príbehu, no tá sa mi po pár kapitolách celá zbúrala. Ponorila som sa v knihe do jednoduchého, oddychového a milučkého príbehu a neľutujem ani jednu stránku, ani jednu minútu strávenú pri nej, hoci to nebola šálka mojej kávy, no atmosféra tej knihy, to je moje! Ak teda miluje svetielka, Vianoce, gitaristov, hudbu a dievčenské knihy sú vaše guilty pleasure, tak si ju rozhodne prečítajte, aspoň kvôli tej krásnej obálke. Nezahadzujte všetok mainstream, ani tento, i keď to nie je to najlepšie na svete!

Moje hodnotenie : 3,5/ 5 hviezdičiek  

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavteľstvu SLOVART
Knihu si môžete zakúpiť napríklad aj TU 





5 komentárov:

  1. Super recenzia :)! Ja už sa teším, keď príde tá chvíľa a prečítam si ju už konečne aj ja (bolo by načase však :D?). Teraz si ma po tejto recenzií na ňu dosť nalákala, takže už sa na ňu ešte viac :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nikam sa neponáhľaj a počkaj si na knižku, lebo si ju neužiješ a ja viem, že tebe sa bude určite hrozne páčiť !! :D

      Odstrániť
  2. Super recenzia ;) , no mňa kniha vôbec nezaujalo a odradilo ma od nej dosť veľa negatívnych recenzií, takže nič pre mňa. Ale 100 ľudí, 100 chutí :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tvoja recenzia je super, ale už som čítala viac názorov a mám z knihy dosť zmiešané dojmy. Okrem toho tá anotácia... už len z nej som mala dojem, že sa v knihe nakopilo všetko kllišé, čo sa len dalo. Ale tak chápem, že je okolo toho taký cirkus. Zoella je veľmi známa, no ak b nebola, ktovie, či by jej to niekto vydal.

    OdpovedaťOdstrániť