Sarah J.Maas - Trón zo skla// RECENZIA

Séria: Throne of glass
Diel: Prvý
Počet strán: 376
Väzba: Mäkká
Vydavateľstvo: Slovart
Približná cena: cca 9

O čom to je?: V krajine bez akejkoľvek mágie, kde vládne krutý kráľ, je na kráľovský dvor povolaná najnebezpečnejšia nájomná vrahyňa. Prichádza, aby získala späť svoju slobodu, nie aby zabila kráľa. Ak v turnaji porazí dvadsaťtri nájomných vrahov, zlodejov a žoldnierov, prepustia ju z väzenia a po štvorročnej službe ako kráľova šampiónka získa späť svoju slobodu. Jej meno je Celaena Sardothien.

Môj názor : Už ani nepamätám, ktorá kniha kedy začala takto, tak že ma dokázala upútať už od prvej strany, tak že z nej bolo cítiť jej charakter už po prvých stranách, a že som ju nemohla odložiť kým som nepokročila v príbehu aspoň o kúštiček. Hoc, čo som o knihe nič nevedela, len to ako ju všetci obdivujú, čo mi rozhodne na radosti nepridalo, som ju dokázala už na začiatku s očami otvorenými dokorán obdivovať, či už za nesmierne fascinujúco vymyslenú postavu, svet ba samotnú architektúru, čo je v knihe opisovaná! Skláňam tak klobúk pred autorkou, a tuším začínam písať viac....

Pred tým než som otvorila samotnú knihu, som ju poznala len z anotácie a nad nebesá vynášajúce slová. A tak som ju začala čítať zahalená nevedomosťou toho, čo ma čaká, a nič lepšie som urobiť ani nemohla. Hltala som kapitolu za kapitolou len aby som odhalila ďalšie a ďalšie geniálne vymyslené zápletky, aby som rozlúštila záhadu, či aby som sa dozvedela, čo bude s Celeanou. Pravdupovediac som od príbehu o nájomnej vrahyni čakala niečo úplne iné, no dostala som príbeh milión krát lepší než by som si mohla kedy predstaviť. Fascinujúco vymyslený dej s prvkami, ktoré by som možno nikdy dokopy nespojila, no autorka ich dokázala tak zaujímavo popreplietať, že vytvorila konečne niečo originálne a nadmieru perfektné.

Hlavná hrdina Celeana je nájomná vrahyňa. Nieže by si toto "povolanie" vybrala, viac menej nemala na výber, no vypracovala sa jednu z najlepších, ba čo na tú najlepšiu, no nakoniec i tak skončila v život nivočiacom väzení, ktoré zloží i toho najsilnejšieho za niekoľko mesiacov. Tak som navonok silnú no zvnútra zmorenú hlavnú hrdinku mohla vidieť prejsť cez veľké zmeny a pozorovať ju ako sa z nej od začiatku cez koniec stáva niekto iný. Hoc by som to na začiatku nepovedala, počas príbehu mi Celeana neuveriteľne prirástla k srdcu. I keď bola nájomná vrahyňa, i keď bola silnejšia než ktorýkoľvek jej rovesník , i tak som si k nej našla cestu, pretože Celeana bola ja napriek tomu všetkému skutočnou postavou, takou, ktorá má skutočné pocity, ktorá nie je hlúpa a je taká, ktorej som rozumela, i v tých najhlúpejších rozhodnutiach, čo urobila. Sama som neverila ako som si ju obľúbila.

Kniha vás vezme na pohlcujúcu cestu naprieč bojovými scénami, romantikou, cez hradné slávnosti, úplne novú a osobitú históriu. Nechá vás nahliadnuť do duše zliepajúcej sa osoby, ukáže vám, že nemožno mať rovnakú mienku o každom navonok zlom človeku, povodí vás po tajných zákutiach jedného veľmi pôsobivého hradu a na konci... na konci vám vezme dych.

Zhrnutie : Ak teda máte radi obdobia bez modernej technológie, kde ľudia často krát bojujú o svoj holý život deň čo deň, ak milujete hrady, princov a mágiu, hneď siahnite po tejto knihe. Trón zo skla mi nesmierne učaroval, každá stránka, každá a jedna ma nesmierne bavila, na každej sa niečo dialo, i keď hlavná hrdinka len čítala, či večerala. Autorka ma ani na pár sekúnd nenechala nudiť sa  vždy si pre mňa pripravila TO niečo, vďaka čomu bola každá kapitola dych berúcou. Milí čitatelia, ak hľadáte knihu na jesenné večery, čo vás zabaví a prilepí k stoličke, už nehľadajte.

Moje hodnotenie: 5/5 hviezdičiek !!!

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart
Knihu si môžete kúpiť napríklad aj TU