streda 3. augusta 2016

Kiera Cass - Selekcia

Autor: Kiera Cass
Originálny názov: The Selection
Séria: Selection ( diel 1/5 vydaných )
Počet strán: 312
Vydavateľstvo: CooBoo

O čom to je?: Pre tridsaťpäť dievčat je Selekcia životnou šancou. Príležitosť uniknúť svojmu osudu, vstúpiť do okázalého sveta rób a drahých šperkov. Žiť v paláci a bojovať o srdce úžasného princa Maxona. Pre Americu Singerovú je to však nočná mora. Musí opustiť svoju lásku a odísť z domova. Potom sa zoznámi s princom Maxonom. Postupne začne prehodnocovať všetky svoje dovtedajšie plány – a uvedomí si, že život, ktorý si vysnívala, bledne pri budúcnosti, na ktorú nikdy ani nepomyslela.



***

Trblietavé šaty na obálke, vraj kniha o princovi a jeho princeznách. Čím ďalej tým viac si začínam myslieť, že to bude príbeh ako z trápnej televíznej relácie "Nevesta pre milionára". Lenže prázdniny, teplo a stovky voľných chvíľ ma nútia čítať jednu knihu za druhou a tak sa dostávam i k tejto. Ani neviem ako a o dva dni neskôr otáčam poslednú stranu


“It's always the fear of looking stupid that stops you from being awesome.” 
Raz mi o Selekcii rozprávala kamoška. Vraj je to jedna z najlepších romantických dystópií aké čítala, omnoho lepšia než by som bola povedala, že nie je ani sladká ani nudná, že je plná zvratov a je tak skvelo napísaná, že ju zhltnem za pár dní. Veľmi dlho som si však myslela, že to nebude nič pre mňa. Odolávala som jej až kým neprišli prázdniny a nezazrela som ju na stole v knižnici. S Takmer prázdnymi rukami ( čo sa mi väčšinou v knižnici nestáva ) som na ňu nerozhodne hľadela, až kým som sa ju nerozhodla vziať si, však leto je o dobrodružstvách a spontánnosti. No i doma som jej čítanie odkladala viac, ako by sa patrilo a to až dovtedy, kým som nebola zahnaná do kúta a nemala inú knihu na čítanie. A veľmi veľmi prekvapene som sa začítala do, ako med, plynúcich riadkov plných zvedavosti a nadšenia.

Myslím, že by som nikdy nepovedala, že ma takáto kniha dostane do kolien. Kniha, ktorá pôsobí rovnako ako každá tretia young adult dystópia s nudnou anotáciou a zavádzajúco vyzerajúcou obálkou. Teraz však bez zábran poviem, že som bola očarená. Kniha ma zhltla a ja som hltala ju ako som čítala jednu kapitolu za druhou, celou svojou dušou zahrabaná v príbehu. America mi hneď na začiatku nesadla, videla sa mi sebecká, zvláštna a neosobná. Chvíľu i ako obrázok. No v štvrtine knihy som si ju zamilovala. Hneď ako sa dostala do Selekcie prirástla mi k srdcu. Stala sa z nej skvelá, obdivuhodná hrdinka s dušou i srdcom, ktorá dodala celej Selekcii nádej. Rovnako tak i princ Maxon. Najprv zvláštny, škrobený, no po čase sa z neho vykľul jeden z najmilších hrdinov vôbec. Bol vtipný, chytrý, srdečný a normálny. Tieto dve postavy urobili z príbehu príbeh a nenechali ma knihu zavrieť.
“True love is usually the most inconvenient kind.” 
Opäť sa potvrdilo, že neradno súdiť knihu podľa obalu, tobôž nie predsudkami a často krát ani anotáciou. Že niekedy sa skutočne oplatí počúvať kamarátov, ich rady a čítať recenzie, nakoľko som si túto knihu nezamilovala len ja ale i mnoho a mnoho ďalších blogerov. Kniha ma síce zopár klišeovitých častí a hlúpych postáv s ešte hlúpejšími hláškami a správaním, no má zaujímavo vystavaný svet s históriou i politikou, zvláštny, priam pozoruhodný dej a postavy s iskrou! Je plná neočakávaných situácií, nádeje, lásky, rodiny, mladosti a viery v lepšiu budúcnosť. Možno sa občas chytíte za hlavu pri správaní jednotlivých dievčat a možno sa pozastavíte nad systémom akým svet funguje, no spôsob akým vám autorka vyrozpráva príbeh si zamilujete a od knihy sa odlepíte až vtedy, keď budete zatvárať jej poslednú stranu.




“No, I’m not choosing him or you. I’m choosing me.” 
Odporúčam ju každému, kto miluje dystópie, romantiku, knihy na spôsob Hier o život a Trónu zo skla ( i keď tu toľko skvelej akcie nenájdete ). Odporúčam ju čítať v lete na pláži, či v záhrade s limonádou. Poskytne vám vytúžený oddych, nebudete musieť veľa rozmýšľať, vžijete sa s dejom. Kniha je príjemných spestrených každodenného života, zafarbíte si s ňou každú minútu a prenesiete sa do úplne iného sveta.


Moje hodnotenie: 85% 


5 komentárov:

  1. zaujímavé.. prave som dočítala recenziu na túto knihu, ale nebolo na nej ani jedného pekného slova.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niekedy je to tak, že každému sa páči niečo iné, že niekto ma rád romantiku, niekto fantasy, že niekto znesie i zopár klišé a jednoduchší štýl a iní potrebuje komplexnejší dej. O tom sú recenzie :)

      Odstrániť
  2. Selekcia je jedna z mojich najobľúbenejších kníh. Čoskoro by mi k nej a Elite mala pribudnúť Prvá, tak sa strašne teším. :D Som rada, že sa ti páčila a že neľutuješ, že si po nej siahla. :) Krásne napísaná recenzia. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D Som rada, že sa páči i tebe. Momentálne čítal Elitu a úplne ju žeriem, neviem sa jej nasýtiť a pritom tam nie sú žiadne ohromné zvraty, či prekvapenia. Je to také príjemné prázdninové čítanie :)

      Odstrániť
  3. Ja tieto knihy milujem všetky :) Mám doma aj pokračovanie kníh čiže celú sériu aj keď aj ja som sa k tejto knihe dostala tak, že som mala pocit, že ju najprv nechcem, ale potom sa mi veľmi zapáčila :)

    OdpovedaťOdstrániť