štvrtok 8. mája 2014

Cassandra Clare - Mesto kostí



Autor : Cassandra Clare
Kniha: Mesto kostí
Originálny názov : City of bones
Séria: Nástroje smrtelníkov
Diel : prvá kniha
Vydavateľstvo : Slovart
Počet strán : 440
Rok vydania : 2012
Väzba : pevná








Anotácia : 
Pätnásťročná Clary Freyová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov?


Obálka : 
Veľa ľudí sa sťažuje a hovorí že originálna americká obálka je omnoho krajšia, no mne očarovala naša slovenská predsa len viac. Nie že by sa mi nepáčila originálna, lebo je úžasná. No naša má v sebe niečo iné, tie zelené , mierne lesknúce sa písmená sú skvelé a aj keď knihu " vyzlečiete" je stále perfektná.  

Môj názor :
 Dostala som knihu na Vianoce hneď aj s pokračovaním ( Mesto popola ) a prečítala som ju za necelé štyri dni. Začiatok je skvelý, dej vás okamžite vtiahne do napínavého príbehu. Miestami som sa síce nudila. Niekoľko opisov bolo dosť nezáživných no nahradili ich ostatné chvíľky ktoré bolo skvelé. Autorka je skvelý rozprávač a vymyslela dokonalý svet ( rada by som v ňom žila ) Clary som si hneď obľúbila rovnako ako Simona a Jacea , ktorý ma v knihe naozaj skvelé a vtipné repliky ktoré dej nesmierne oživili .

Čítala som ju rýchlo, mala skvelý daj v podstate sa aj veľmi ľahučko čítala.
Postavy sú skvele vykreslené rovnako aj celkový svet. Kto by nechcel žiť v New Yorku a pritom ešte zabíjať démonov ?

I keď koniec .. no .. myslím že autorka to chcela čím skôr dopísať a tiež sa spoliahala na pokračovanie takže koniec je taký aký je.. dosť oničom . Ale to celkový dojem nenarušilo . Ja som ešte pred čítaním knihy videla ja film, ktorý je podľa mňa straaašne zlý .. páči sa mi obsadenie hercov ale celý film je doslova zaspojlerovaný , prezradia vám všetko dopredu, dokonca aj z druhej a tretej knihy. No a taktiež ani nevieme či sa vôbec dvojka natáčať bude. Film vraj nezarobil toľko koľko sa očakávalo.




Jednoznačne je to skvelá kniha a istotne ju odporúčam prečítať .. A ak nad ňou váhate, tak sú ju kúpte, oplatí sa to . Dúfam že som pomohla a teším sa na komentáre :)

Knihu si môžete kúpiť TU.

Hodnotenie : 
 4/5 hviezdičiek











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára