Experiment- Veronica Roth / Recenzia

Diel : 3/3
Počet strán : 352
Vydavateľstvo : Slovart
Hodnotenie na Goodreader : 3.63
Moje Hodnotenie : 4,5 / 5

Anotácia :
Tris a Tobias sú opäť spolu – ale za akú cenu. Systém frakcií je kompletne rozvrátený, polovica mesta leží v troskách. Spoločnosť však potrebuje vodcov, a tak sa k moci dostávajú tí, ktorými doteraz ostatní opovrhovali. Bezprizorní. Všetci však myslia iba na pomstu. A tak to vyzerá, akoby len vymenili diktátorku v čierno-modro kostýme za inú v otrhaných šatách.

Mesto je v rozklade a jediná záchrana môže prísť zvonku. Tris a Tobias sa vydávajú za plot, aby sa pokúsili odhaliť pravdu o svojom meste. Je naozaj možné, že sú len súčasťou experimentu, z ktorého niet úniku? Alebo je aj toto len ďalšia simulácia?

Môj názor :  Knihu som mala kúpenú ešte pred dočítaním Rezistencie lebo moja nedočkavosť nevydržala .Má úžasnú obálku, ktorá hneď udrie do očí . Počas čítania so na ňu dosť často hľadela.
Bohužiaľ som si ešte pred dočítaním vypočula zopár spoilerov . Môžem sa poďakovať mojej spolužiačke , ktorá ju prečítal skôr ako ja ( a to mala divergenciu požičanú odo mňa ) . Hneď potom my stálo hovorila , že nie , neprezradí, nemôže mi povedať koniec ( a to som ju o to nežiadala ). Zrazu ale z ničoho nič , bez upozornenia, my vysypala celý koniec len tak za desať sekúnd. Ďakujem .Tak pre mňa kniha bola síce aj tak skvelá no zničilo mi to príbeh , preto sa ja teraz pokúsim nič také tu nenapísať ( hlavne pre tých , ktorý knihu ešte nečítali, len neviem čo sa to podarí )

Prvé dojmy boli .. také zmiešané. Vedela som že kniha bude písana aj z Tobiasovho pohľadu , no myslela som si, že to bude istá časť knihy, nie že sa budú kapitoly z pohľadu Tris a Tobiasa rovnomerne striedať jedna po druhej ( s pár výnimkami ). Teda som bola mierna zaskočená a snažila som sa to ako tak predýchať, veď snáď to bude dobré. Pomaly sa tak prečítavate cez kapitoly a čakáte na odhalenie danej zápletky , ktorá je zahalená už od začiatku série. A keď to príde , tak je to niečo úplne iné než ste čakali. Taká bola pre mňa celá kniha. Iná ako som myslela , že bude.

Páčilo sa mi spoznať Tobiasa aj z inej stránky. Jeho pohľad na veci bol rozdielny než aký mala Tris ,  pár krát  som sa na jeho kapitoly tešila viac než na jej . V knihe nechýba aj ich romantika, ktorá bola v tejto časti výnimočne skvelá ( konečne sa nehádali, vďakabohu ! ) . Možno trochu akcie tam chýba .. no nie trocha , akcia tam nie je . Málokedy, Výnimočne. Väčšina knihy je sústredená na odhalenie tajomstva a na vzťahy medzi jednotlivými postavami . Buď sa hádajú alebo udobrujú poprípade sa vôbec nerozprávajú

" I suppose a fire that burns that bright is not meant to last "

No a potom prichádza posledná časť knihy, Vo vzduchu zrazu konečne cítite vônu akcie a hurááá, už sa niečo poriadne deje. Tak čítate, rýchlo, do noci ... dlho .. a potom to príde a už to nie je také skvelé. Už to nie je huráá ale prečo ? .. a tak Veronica urobila z knihy, ktorej by som pôvodne dala možno ti hviezdičky , dokonalé zakončenie série. Tris je hrdinka ,ktorej statočnosť plne obdivujem a chcela by som mať v sebe niečo podobné . Kniha , ktorú som mala chuť vyhodiť z okna je predsa len poklad v mojej knižnici a nemohla som sa z môcť ani na otočenie poslednej strany po jej dočítaní .

Moje hodnotenie : 4,5 / 5 hviezdičiek