Half Bad- Polozlý : Sally Greenová / RECENZIA

Diel: 1/3
Počet strán: 352
Žáner:  YA, paranormal
Obálka :  5/5
Moje Hodnotenie : 3,5/5

Anotácia :
Nathanovi v žilách koluje dvojaká krv. Splodený zo zakázanej lásky medzi bielou čarodejnicou a najkrutejším a najmocnejším čiernym čarodejníkom uniká pred celým svetom. Mal radšej zomrieť pri narodení, ako si to želala rada Bielych čarodejníc. Nechceného polovičiaka čaká krutý osud. Pre večný boj medzi bielymi a čiernymi čarodejnicami bude žiť ako štvaná zver až do svojich sedemnástych narodenín. Vtedy sa rozhodne, na ktorú stranu skutočne patrí. Pod jednou podmienkou. Musí prijať tri dary a napiť sa krvi svojho predka, inak ho čaká smrť. Nathanova matka si však po jeho narodení siahla na život a o otcovi už dlhé roky nik nepočul. Nezostáva mu nič iné, len sa pokúsiť o nemožné – nájsť najobávanejšieho čierneho čarodejníka na svete. Ale ako, keď nemôže veriť ani svojej láske?

Knihu som dostala od Maci, v narodeninovej giveaway jej blogu . Opäť ďakujem :)

Môj názor : Chvíľku mi trvalo zvyknúť si na štýl písania a prvé kapitoly ma mierne zaskočili. No bolo to príjemne , veľmi príjemné osvieženie , konečne si prečítať niečo čo je písané inak. Úplne inak , než som bola zvyknutá.

Autorka použila veľmi zaujímavý štýl. Knihu rozdelila na šesť častí a každú časť na krátke kapitoly. Niektoré z častí boli písané spôsobom , ktorý som zatiaľ nikde inde nevidela. Predsa len je kniha písania v druhej osobe trochu nezvyčajná . Zo začiatku sa mi to zdalo zvláštne no potom zistíte , že autorkin zámer bol opísať príbeh tak akoby sa všetko čo sa odohráva v Nathanovej hlave, všetko čo vidí, robí, cíti dialo aj vám. Akoby ste boli hlavná postava. Vžila som sa tak do príbehu lepšie ako kedykoľvek predtým a ocenila by som v knihe aj  viac takýchto častí .

Čo ma v knihe zaujalo ako ďalšie bol Nathan. Nebol to klasický hrdina, dokonalý, nebojácny, krásny. Mal veľa chýb. Tie z neho ale zrobili dokonalejšieho hrdinu . Veľa krát som s ním súcitila , obdivovala ho. V mojom pohľade nesklamal ani raz. Nevedel čítať, zato vedel kresliť. Nechodil často do školy ale aj tak bol veľmi múdry. Autorka zo začiatku knihy opisuje jeho detstvo. Úplne na začiatku ale neviete o Nahthanovi nič, je tam veľa scén, keď som na začiatku nevedela čo sa deje, kto je to ? a prečo ? A potom sa to kúsok po kúsku začína odkrývať a zapadať do viacerých častí. Nathan vysvetľuje, kto je , no zároveň sa to len dozvedá.

Druhá strana knihy je biela

Dej plynul , rýchlo , ľahko sa čítal a vďaka úžasnému štýlu písania bolo ľahké knihu prelúskať za pár dní ( možno aj hodín ) . Niekedy išiel dej možno rýchlejšie než by mal. Pár krát som sa stratila a na začiatku rozmýšľala , koľko to má Nathan vlastne rokov.

„Nič nie je dobré alebo zlé samo osebe: záleží na tom, čo vidíme my.“
William Shakespeare, Hamlet

Prvých pár kapitol som sam musela do príbehu úplne zahĺbiť aby som ho pochopila kým sa v polovici rozbehol. Tak so prišla na to že nemôžem knihu nechať len tak , lebo som chcela strašne vedieť čo sa bude diať ďalej. Čo na chudáka Nathana zas vymyslia a ako sa s tým vysporiada. Tak som knihu dočítala vo vlaku cestou do Bratislavy a pravdupovediac som na konci nebola o nič múdrejšia než na začiatku knihy. Aj tak to bolo dobré !

Odporúčam: ju každému kto má chuť na niečo ľahké no nie nudné. Koho už prestali baviť tradičné čarodejnice a tradičný hlúpi hrdinovia kníh !

Moje hodnotenie : 3.5/5 ( nebolo to zas až také parádne ako som čakala )

P.s. : Prepáčte za dlhú odmlku... a za dlhú recenziu ...