utorok 19. augusta 2014

Filmové tipy #1

Zdravím vás po štyroch dňoch ticha na tomto blogu. Nepridávala som články lebo u nás v meste boli trhy na , ktorých každoročne maľujem deti na tvár (a  lebo som ich zabudla prednastaviť ). Konečne som sa opäť stretla s kamarátmi a leto sa začína opäť rozbiehať ( smola len že tak neskoro ) . Momentálne som v Bratislave a zdržím sa tu týždeň. Nemôžem vám teda sľúbiť články každý deň , no pokúsim sa :) Čítam príve Half Bad , tak hneď ako ho dočítam sem pridám recenziu. Aby som nezabudla, tak som už aj na facebooku → addicted to books .A k článku. Pridávam niečo ľahké, lebo bratrancovmu nootebooku nejako nedôverujem ( ale skôr on mne ) a aj jednoduchý článok píšem strašne dlho. Pridala som sem pá tipov na inšpiratívne filmy, a určite to nie je posledný krát :)


Dobrý ročník / A Good Year

-romantický/dráma

Ako malý chlapec jazdil Max Skinner na prázdniny k strýkovi Henrymu, ktorý miloval Francúzsko, víno a Provinciu . Preto sa tam odsťahoval, žil v malom zámku a bol majiteľom rozsiahlych viníc . Na nich pestoval víno jeho vinár Francis Duflot s manželkou Ludivine. Keď Max vyrástol, stal sa z neho bezohľadný maklér na londýnskej burze. Aby zarobil peniaze, nebráni sa ani podrazom. A na strýka skoro zabudol- nevidel ho už desať rokov...

Prečo si film pozrieť ? Je to jeden z mojich najobľúbenejších filmov vôbec. Rozpráva príbeh sebeckého muža a ukazuje ako sa mení na lepšieho človeka. Aj napriek tomu, že to nie je klasická komédia, či klasický romantický film, je to úžasný príbeh , ktorý si rada pozriem vždy a znova. Je to veľmi milí , oddychový film a bude sa páčiť každému .





Stuck in Love

Komédia / romantický / dráma

Uznávaný spisovateľ, jeho exmnaželka a ich náctročné deti sa vyrovnávajú so zložitosťami lásky vo všetkých jej podobách v priebehu jedného búrlivého roku . 

Prečo si film pozrieť ? Práve na tento film som počula samé chvály, každému sa páčil , každý o ňom rozprával ( aspoň teda na internete ) . Tak som si ho po dlhom hľadaní stiahla a pozrela . S plánom, pozrieť si ho tak do polovičky a dopozerať na druhý deň som ho pozerala do druhej rána, lebo som ho nedokázala vypnúť . Príbeh nie je niečo čo vás v tomto filme chytí za srdce , ani postavy , vlastne to nie je nič úžasné. Ale film má zvláštny potenciál, je v ňom niečo zaujímavé o čom budete ešte nasledujúci deň premýšľať .








Gravitácia / the Gravity

Drama / thriler / sci- fi

Ryan Stone, skvelá lekárka- inžinierka je na jej prvej vesmírnej misii. George Cloony- vesmírny veterán Matt Kowalsky, ktorý velí svojmu poslednému letu pred odchodom do dôchodku. Ibaže behom zdanlivo rutinnej výpravy do kozmu dôjde ku katastrofe. Loď je zničená a Stone a Kowalsky zostanú vo vesmíre sami, odkázaní jeden na druhého smerujúc ďalej do temného vesmíru . Hlboké ticho dáva obom jasne najavo , že stratili akékoľvek spojenie so zemou .. a tým aj akúkoľvek šancu na záchranu . Strach sa pomaly mení na paniku , najmä keď si obaja uvedomia , ako málo kyslíka im ostáva. pritom paradoxne jediný možný spôsob návratu je pokračovať v ceste do hlbokého vesmíru .

Prečo si film pozrieť ? Vo filme hrajú dvaja herci.. a to len možno do štvrtiny .. potom už len jeden . Je to zvláštny film , celý čas sa pozeráte na vesmír a jednu herečku, ktorá sa snaží prežiť. Je to ďalší film ,ktorý mal toľko dobrých recenzií, že som si myslela .. určite nie je dobrý.. Teda som si ho pozrela a je úžasný. Keď som ho videla prvý krát , povedal som si len to " je úžasný " a koniec. Potom som sa o filme rozprávala s mojim učiteľom výtvarky. ten bol na film v kine a ohromil ho. Opýtal sa ma , či viem o čom film bol. Povedala som že o vesmíre, o prežití. Na to učiteľ povedal, bol o Nádeji . Vtedy som si pozrela film ešte raz, a zrazu dostal úplne iný rozmer.




Pí a jeho život

Dobrodružný/dráma

Hlavný hrdina  vyrastal v indickej zoologickej záhrade, ktorú založil jeho otec. Možno by exotickú živnosť prevzal, keby sa rodina nerozhodla presťahovať do studenej Kanady – aj s niektorými zvieratami, ktorých predajom si chceli zaistiť ľahší štart v novej krajine. Proti tomu sa však postavili prírodné živly, ktoré jednej búrlivej noci potopili nákladnú loď, na ktorej sa plavil  s rodičmi a bratom.

Prečo si film pozrieť ? Toto bol film , o ktorom by som si nikdy nemyslela že sa mi bude tak páčiť. Príbeh s jemne náboženskou témou o chlapcovi , ktorý ostal sám na šírom mori len s tigrom . Lenže keď príbeh skončí, máte toľko nezodpovedaných otázok, že o ňom nedokážete prestať myslieť ešte nasledujúci týždeň !




2 komentáre:

  1. Pí a jeho život úplne zbožňujem! :3 je to naozaj skvelý film :) A na Gravitáciu sa už dlhšie chystám a keď som videla tvoj článok, tak dúfam, že to bude už čoskoro ^^

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Stuck in love sa mi veľmi páčilo :D Hlavne kvôli Loganovi Lermanovi :D

    OdpovedaťOdstrániť