sobota 13. septembra 2014

Obľúbené knižné citáty

Pomenili nám učiteľov, pridali nové predmety v angličtine, stihla som si napísať tri písomky, vybrať štyri nové skladby , vymyslieť tému SOČky, začať prácu z výtvarnej na nasledujúci polrok, dostať päťku z chémie ( toť lebo to je jediný predmet , ktorý mi fakt nejde )  prihlásiť sa na taliančinu , na doučovanie z matematiky, objednať dve nové knihy a to všetko za necelé dva týždne ... nevládzem, cítim sa ako po pol roku nie to po ôsmich dňoch školy. Nemám žiadne nápady čo sa týka článkov ( až na jeden projekt, ktorý pripravujem ) a začínam sa báť, že si ani neužívam čítanie Piatej vlny, tak som som sa na ňu tešila.
V toto zachmúrené melancholické počasie , teda aspoň pridávam ľahučký článok o mojich obľúbených citátoch ( snáď vás neunudí až tak ako si myslím že vás unudí )
..


The Hunger Games : 
Tuším to bola taká prvá tá sci-fi dystopícká kniha , ktorá vo mne zanechala to veľké TO, po ktorom už nie je svet rovnaký a veľa som si po prečítaní odniesla. Príbeh niesie veľkú myšlienku ( ak sa niekedy dokopem k napísaniu recenzie aj na túto knihu tak o myšlienke príbehu z mojej strany čo to napíšem ) . K citátom, v knihe je ich neúrekom , neúrekom citátov ktoré si zapamätáte . Mne utkveli v pamäti tieto dva, lebo sú veľmi pravidivé a opisujú spoločnosť a ľudí z inej stránky, 



 Kam zmizla Aljaška :
Z tejto knihy boli pre mňa strašne dôležité. Minulý rok som ich dokonca niekoľko vpísala aj do beletrizovaného živostopisu , zo slohov a podobných táranín som vždy dostala jednotku a tu sa stala akási chyba, lebo učiteľka nepochopila čo som v životopise chcela povedať, a potom že vraj málo čítame a nemáme predstavivosť . 
"Keď dospelí hovoria s tým svojim hlúpim prefíkaným úsmevom "Tínedžeri si myslia , že sú neporaziteľný," ani nevedia, akú majú pravdu, My nemusíme zostať bez nádeje, pretože nás nikdy nezlomia. Myslíme si, že sme neporaziteľný, lebo naozaj sme. Nemôžeme sa narodiť a nemôžeme ani umrieť. Ako všetka energia, meníme len veľkosť, formu a tvar ."


Harry Potter :
Kniha môjho destva, vtedy som ešťe nevnímala citáty ako také , no čím daľej čítam tieto knihy zas a zas , vidím viac a viac citáto skoro v každej kapitole . Prvý obrázok, na ktorom je citám od Dumbledora mám z celej Harry Potterovskej série citáto najradšej. Zamyslite aká to je pravda a skúste aj v tej najhoršej situácia nájsť svetlú stránku ( Leto, začalo pršať.. nebudem sedieť doma.. poďme tancovať v daždi ! ) 




The perks of being  wallflower :
Kniha , ktorej názov si pamätám len v angličtine, po slovnesky je to tuším Charlieho malé tajomstvá, pokiaľ si to teda nemýlim s českým názvom . Príbeh má toľko citátov, že vybrať dva je strašne tažké .
" Because things change , And friends leave, And the life doesnt stop for anynody " -život si proste musíme vážiť. Žite každú sekendu , aj keď je zlá . A ak sa naučíte vychutnávať si každý moment , odrazu to všetko bude úžasné, lebo nebudete čakať týžden na prázdniny a odpočítavať hodiny do víkendu.



Na vine sú hviezdy : 
Dlho som rozmýšľa , aké sem pridám citáty. Sami viete koľko ich v knihe je , veď  ja mám každý a jeden podčiarknutý .. Tak som sem pridala také, ktoré mám rada tak naozaj od srdca lebo niečo aj znamenajú. TFiOS je moja obľúbená kniha aj tak neviem čím opísať tieto citáty... Tak teda ostáva táto časť článku s troma vetami .


Divergencia : 
Z celej série som si obľúbila len dva citáty. Prvý lebo odvaha je niekedy naozaj aj zastať sa niekoho v jednoduchom živote .. a druhý lebo ma naučil že strach musím využiť , nesmie ma zhodiť ešte nižšie. 



P.S.... spomínaný projekt ( teda ak ste ho prečítaní tohoto nudného článku nezabudli ) .. ak sa podarí tak tento môj projekt predstavím už dnes, ak nie dne.. tak zajtra ráno :)


1 komentár: