nedeľa 21. septembra 2014

Piata vlna - Rick Yancey / RECENZIA





Autor : Rick Yancey
Originálny názov : the 5th wave
Vydavateľstvo : Tatran
Diel : #1 
Počet strán : 376
Žáner : YA, Paranormal, Sci-fi
Obálka : 5/5
Moje hodnotenie : 5/5

Anotácia :
PO PRVEJ VLNE OSTALA LEN TMA.

Po Druhej unikli len šťastlivci. 
A po Tretej sa zachránili iba nešťastníci. 
Po Štvrtej vlne platí jediné pravidlo: nikomu never

Teraz sa schyľuje k Piatej vlne a na osamotenom úseku autostrády sa pred nimi snaží uniknúť Cassie. Pred bytosťami, ktoré sa iba podobajú na ľudí, potulujú sa po krajine a zabíjajú všetko okolo seba. Pred bytosťami, ktoré rozprášili posledných obyvateľov Zeme. Až kým Cassie nestretne Evana Walkera, je presvedčená, že prežije, iba ak ostane sama. Očarujúci a záhadný Evan môže byť Cassiinou jedinou nádejou pri záchrane jej brata – ba dokonca jej samej. No Cassie si musí vybrať medzi nádejou a zúfalstvom, medzi vzdorom a porážkou, medzi životom a smrťou. Musí sa vzdať alebo postaviť na odpor.




Môj názor : Knihu som mala na wishliste odkedy vyšla , tak akonáhle som ju objednala som žila vo veľkej nedočkavosti . Objednávaciu ikonku som stlačila v stredu večer ( poštovné bolo práve zadarmo ) s pocitom, že v piatok , pravdepodobnejšie v pondelok by som mohla mať knižku doma. Neprišla, ani v piatok ani v pondelok a tak sa moja nervozita stupňovala ďalej a viac a viac ... ale tak som sa na knižku aj viac tešila. Nakoniec dorazila v štvrtok, čo je pre mňa nehorázne neskoro , lebo je to takpovediac týždeň od objednania a to sa mi ešte nestalo . 

Dej v knihe prebiehal veľmi dobre, premyslene . Nikdy nemáte pocit, že čakáte na niečo viac, vždy je na stránke, či v kapitole podnet , ktorý vás drží pri čítaní a sám prevracia strany. Akonáhle sa v knihe začal opisovať priebeh "vĺn" začína tá sranda . Pri čítaní sa mi myšlienky ledva zmohli na "čo do pekla " a wow " a neustále medzi sebou preskakovali . Nechápem ako geniálne to autor vymyslel, začínam ho podozrievať či s " nimi " nie je nejaký spojenec, lebo mi nikdy nedal cestou do školy premýšľať o niečom inom ako o Piatej vlne . 



Kniha sa skladá z POV-ov ( point of view ) viacerých postáv. Je tam hlavná hrdinka Cassie, jej brat Sammy, Zombie a Evan Walker . Delenie POV-ov je ešte krásne graficky vymyslené a rozdeľujú ich čierne stránky s hviezdičkami . Za čo dávam veľké plus

Cassie - Počula som veľa názorov, kde šla čitateľom na nervy. Prečo ? Veď bola skvelá ! Možno mala pár chýb , no vo viacerých momentoch by som sa zachovala rovnako . Rovnako by som chcela bezhlavo zachrániť brata ( ktorý je približne v rovnakom veku ako môj ) a rovnako by som nikomu neverila !


Zombie- Všetci ho zbožňujú. Okej , ja nie som výnimka. Ani neviem kedy naposledy som čítala postapokaliptickú knihu od mužského autora. Nechápem prečo, ale veľa ich píšu ženy a tak z chlapcov v týchto knihách ,robia často dokonalých , krásnych a neviem akých ešte ale proste nereálnych. Tento tu taký nebol. Raz sa vzdal , nezlomilo ho to dalo mu to silu viackrát neurobiť to čo vtedy. Vo viacerých smeroch bol nedokonalý, ale sám to vedel a to z neho robí tú najúžasnejšiu postavu knihy.

Evan Walker- Veľa vám o ňom nechcem prezradiť, nedajbože si to ešte prečítate pred tým než v knihe . Strašne ma zaujal , ale kebyže to rozpíšem tak vás asi zaspojlerujem . Bola to síce opäť postava ktorej sa páčil ľudský život viac než mimozemský.  Ale nemal chybu. No pravdu pravdupovediac, som mu neverila od začiatku :D


( Cast k filmovej verzii Piatej vlny. Ja neviem. Cassie je super, Chloe tam sedí ale Bena aj Evana som si predstavovala úplne inak )


update : do kelu už teraz je to dlhé  ( .. update 2 : :D skrátila som to )

V knihe je toľko scén kde sa mojou hlavou nevírilo nič iné len  "Ako , do kelu... čo ? .. naozaj ?" ... a bolo to po dlho dlhom čase čo som s knihou niečo také prežila. Nevedela som sa od nej odtrhnúť a tak keď sme so školou cestovali dve a pol hodiny vlakom , celú cestu som ľutovala že som nezobrala knihu zo sebou . 
To ako autor stvoril vlny mi príde viac strašidelné než geniálne, lebo je to do bodky premyslené a presne vie čo by nás v tejto dobe určite zabilo a ju mu verím , lebo je to pravda ! A toľko prekvapení v jednej knihe ! Hej ! Paráda ! 

Odporúčam : Každému . Hádžem vám ju , posielam .Bude sa vám páčiť .. 

Moje hodnotenie : 5/5 hviezdičiek 

P.s. Som jediná ktorá si všimla že na obálke je -zo-stromov-slnečného-svetla- vytvorený vták až po dočítaní knihy ? ...


 

2 komentáre:

  1. Veľmi pekne napísané :) asi si tú knihu prečítam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zaujímavá recenzia. Rád by som si tú knihu prečítal aj ja.

    OdpovedaťOdstrániť