streda 1. októbra 2014

Ako byť šťastný aj napriek upršaným školským dňom !

Sedím v lavici v jemne zatemnenej triede a počúvam ako sa moje spolužiačky jedna druhej sťažujú vraj sú nešťastné. Zo školy odchádzajú smutnejšie než po príchode do nej a smutný výraz im z tváre nezíde ešte ďalší týždeň. A tak rozmýšľam, ako to, že mňa táto vlna nešťastia ešte nezobrala ku dnu ? A hop ! Mám tému na nový článok . 
V poslednom čase to bolo v škole tak, každý deň aspoň jedna písomka, kde to ešte aj úloha, projekt či vedomie, že ma určite z nejakého zákerného predmetu učiteľka ešte aj vyvolá . Nebudem vám tu hovoriť, že preto som nepridávala ( aj keď hej , preto som nepridávala ) , lebo je to tak či tak moja chyba , že som si na to nenašla čas. A tak ako pribúdalo písomiek , zlého počasia a tašších látok , pribudla aj akási depresívna nálada u nás v triede, postupne nakazila väčšinu ale mňa nie ! .. A tak som sa rozhodla napísať niekoľko mojich hlúpich amatérskych rád ako ostať šťastným aj keď vás bude chcieť stiahnuť takáto vlna.

1. Ak si zapamätáte že daný moment sa už nikdy viac nezopakuje, budete si vážiť každý a jeden

- možno nie úplne rada, ktorá pomôže zostať pozitívnym aj cez školu ,ale je to všeobecná rada do života, lebo odkedy ju mám v hlave ,si užívam život omnoho viac. Lebo, proste aj v takého strašné a upršané dni môžeme zažiť super chvíle. Tak ak ráno vstanete a budete pršať, nemyslite hneď na to ako strašne zmoknete. Veď predsa prší ! Môžete si zobrať guličkované gumáky a červený dáždnik a nebudete vyzerať hlúpo a zoberte si vtedy so sebou aj termohrček s čajom či kávou lebo vtedy je to v škole absolútne tolerované !




2. Nájdite v ránach niečo pekné 

- nemyslím tých prvých päť minút kedy ešte neviete aký je deň a či je vôbec škola alebo víkend. Tých päť minút sa mi väčšinou v hlave víri niekoľko nádávok a hovrím si len -" prečo do kelu som neostala študovať v mojom meste, a prečo musím vlastne chodiť do tej školy , a prečo nemožem konečne ochorieť ? " . Zamilujte sa do rán v tom inom zmysle . Lebo ten neopakovateľný pocit, keď výjdete z domu a nad mestom je ešte stále jemná hlma no spoza nej už svieti slnko je dokonalý. A tak sa autobusom síce zveziem do druhého mesta no potom už idem dvadsať minút cez námestie pešo , lebo ranné prechádzky sú tie naj !



3.Rozprávajte sa , píšete , čítajte ! 

 - lebo rozhovory s ozajstnými priateľmi oslobodzujú. Tak nestrávte celý deň sedením v lavici a učením sa na ďalšiu hodinu ( áno učte sa , len to nepreháňajte ) . Kecajte, tárajte aj o tom akú gebuzinu máte zas na obed , či ako je možné že je v treide chladnjšie než vonku, a prečo cítite rybaciu vôňu aj keď by mali piecť kura , len neostávajte ticho .
- píšte ! Denníky, blogy , trebárs aj knihu !
- čítajte. Nič lepšie na zlepšenie nálady snáď ani nepoznám -



4. Robte to čo vás robí šťastným 

- a nehovorte , že si neviete nájsť takú nejakú polhodinku na pozretie si jednej časti obľúbeného seriálu, hranie na gitare, klavíri , husliach , na čítanie, na šport, na kreslenie . Ak si nájdet aspon desať minút ,hneď vám to zlepší náladu , lebo to čo robíme radi je to prečo ste šťastní . Akonáhle by som prestala kresliť a hrať na gitare aj zo mňa by sa stal ten zombie, ktorý pred sebou vidí len ďalšiu písomku z matiky a pocit ,že sa musí isť učiť , lebo dostane určite štvorku !


5. Počúvajte hudbu !

- každý počuva hubdu , viem ... ale tí čo sa jej výhýbate , alebo ju počívate málo . Počúvajte jej viac. Hudba dokonca pomáha pri účení ( a hej moja tohtoročná SOČka ) . A dobrá hudba zlepší náladu .

6. Ak niečo chcete tak to urobte 

- nesiem toto motto zo sebou od ziačtku roka , lebo som si povedala ,že keď niečo chcem tak to urobím. Tak som si kúpila Šťastnú sedmičku a Piatu vlnu , lebo som proste chcela . A šla som s kamarátmi do Košíc, len tak , lebo som chcela a vždy urobím aspoň maličkosť, len preto že proste chcem !


7. Tešte sa na niečo ! 

- pondelky by som nikdy nevydržala len tak , bez vedomia že sa na niečo teším. Napríklad , že mi príde objednaná kniha, že mám v piatok opäť výtvarnú, v utorok gitaru a v štvrtok dejiny hudby . Zvyknem sa tešiť trebárs aspoň aj na to , že keď prídem domom tak si urobím Latté a pozriem si novú časť seriálu . Lebo, tak sedem hodín nabitých neustálym písaním ,skúšaním a zadávaním ďalších písomiek by sa inak vydražať nedalo .



Ako tak to voľakajo čítam ,a nemyslím že to niekomu pomôže ale však , si to aspoň prečítaťe ale možno vás niečo napadne ako si zlepšiť deň.. a tak .. :D .. No proste nebuďte smutný , ľudia, tešte sa už je Oktróber.. a za tri mesiace sú Vianoce !!


2 komentáre:

  1. Skvelé rady, práve teraz sa mi fakt zišli, lebo mám chuť ľahnúť si do postele a najbližší rok z nej nevstať. Absolútne nič sa mi nechce a to nemusí ani pršať, aby som mala takúto blbú náladu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásný článek :) Člověk si občas potřebuje připomenout, že má spoustu důvodů, proč být šťastný.

    OdpovedaťOdstrániť