pondelok 27. októbra 2014

Mojich 7 malých, knižných zlozvykov

Je ešte len trištvrte na šesť večer a už je tma. Moja nálada kolíše od veľmi, veľmi dobrej k strašne zlej. Jediná vec, ktorú by som bola cez deň ochotná robiť je kresliť alebo čítať ( alebo pozerať seriál , najlepšie nejaký čo som ešte nevidela ) , samozrejme škola... a jediné čo môžem je akurát sa tak učiť na písomky . Napísala som teda taký kratučký článok o mojich malých knižných zlozvykoch. Nie sú to nejaké ukrutné zlozvyky , veď píšem , že sú len malé :D .. tak nečakajte nič prevratné ..

1. Vyberanie kníh podľa obálky

- Pokladám to za strašný zlozvyk , ale neviem si pomôcť . Kto nemá rád pekné veci ? Ak sa vám dostane do rúk kniha s prekrásnou obálkou, neviete od nej odtrhnúť oči, pozeráte sa na ňu hodiny a keď ju čítate , je to ako mať v rukách poklad . Ten pocit mať knižku s úžasnou obálkou je na nezaplatenie, a keď má tá kniha ešte 3D prevedenie ( ako trilógia hier o život ) ach ... :) A nehovorte, že nesúdite knihy podľa obálky. Každý to robí, sme ľudia a častokrát hodnotíme knihy podľa ich obalov, aj keď sú vo vnútri úplne iné .




2. Počítam koľko strán mi ešte ostáva , do konca knihy.

- robím to vždy, či sa mi kniha páči alebo nie. Chcem vedieť ako dlho ešte budem v tom úžasnom príbehu alebo koľko strán mi ešte dostáva do nekonečného konca. Či čítať pomalšie alebo rýchlejšie. No nikdy nechcem vedieť koniec knihy !

3. Píšem do kníh

- predpokladám ,že pár ľudí by ma za to najradšej asi ukameňovalo alebo ma aspoň napomenulo, že ,"to sa nesmie !" , ale tento zlozvyk mám úplne najradšej. Nepíšem do každej knihy ,ale pár z nich mám naozaj trošičku popísaných ... Harryho Pottera som čítal už nespočetne veľa krát a tam som si začala značiť "detaily" , ktoré som objavila až neskôr. Takže ak robím re-reading , je úžasne tie poznámky potom objavovať. Mám podčiarknuté citáty v knihách  a do cudzojazyčných píšem preklady ťažkých slovíčok. Milujem knihy s venovaním, a ak dostanem knihu na Vianoce, či narodeniny , chcem aby tam to venovanie bolo, spomeniem si tak na toho človeka, vždy keď knihu otvorím.



4. Listujem v knihách , len tak

- zvyknem to robiť keď sa nudím. Sadnem si k svojej knižnici , vyberám knihy a len tak v nich listujem , pozerám na obálky, knihy s preobalom odbaľujem a naspäť zabaľujem . Musím pri tom vyzerať ako čistý retard... ( však to nerobím , len ja :D )



5. Ovoniavam knihy

- Nemám čo dodať :D



6. Zamilovávam sa do kníh

- nie do kníh, do príbehov. Som schopná zamilovať sa nie do jedného ale do viacerých. Doslova svoje lásky podvádzam . Ak ma príbeh naozaj baví, tak som okamžite jeho veľká fanúšička a v sekunde mám ku knihe vytvorený obrovský citový vzťah. Neviem si tak potom vybrať obľúbenú knihu, ani postavu, či knižný pár, autora, ani len sériu. Všetky sú moje .. a ak nejakú požičiavam, vážte si to :D



7. Čítam pomaly, len aby som nemusela opustiť príbeh

-  veľa knihomoľov knihy, hltá, číta ich čo najrýchlejšie. Ja to nepoznám, stáva sa mi to len málokedy. Áno som schopná si prečítať knihu sa tri, štyri dni... ale nie za dva. Ja nechcem ten príbeh opustiť tak skoro, chcem aby so mnou vydržal čo najdlhšie. Nechcem sa vrátiť do reality, chcem žiť s postavami, prežívať dobrodružstvá a prebádať nové svety...

Aké sú vaše zlozvyky ? :D Naozaj ma to zaujíma ...

7 komentárov:

  1. Do kníh veľmi nepíšem len do anglických, zvyčajne si lepím tie malé samolepacie papieriky s poznámkamy do svojich obľúbených kníh... Som rada, že nie som jediná, ktorá vonia knihy, vždy sa na mňa pri tom tak čudne rodičia pozerajú :DDD A o tom ani nemusím hovoriť ako sa ja ľahko zaľúbim do príbehov, ktoré sa mi páčia :D Potom pár dní vyhlasujem, že je to moja naj naj naj kniha, až kým neprečítam niečo lepšie, ale teraz sa celkom drží prvá časť Mary Dyerovej (presnejšie už takmer štyri mesiace :D )

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne to poznám, prečítam nejakú dobrú knihu a istú chvíľu až do kým neprečítam niečo lepšie je moja obľúbená, o ničom inom vtedy nehovorím a som schopná donútiť ju prečítať všetky moje kamarátky :D

      Odstrániť
  2. Krome psani do knih delam to stejne. Hlavne to cichani a vybírání podle obalek.
    za to psani bych te zastrelila. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Za písanie by ma zastrelilo viac ľudí... ale ja píšem máličko a veľmi jemne, len aby som to potom neskôr našla :D :)

      Odstrániť
  3. Psaní do knížek mi teda nepřijde jako zrovna malej zlozvyk, u mě je to na stejný úrovni jako ohejbání rohů. Pokud to teda není psaní do učebnic nebo skript, ale to jsou prostě učební pomůcky, do těch je někdy i žádoucí psát. =D
    Jinak zas tolik zlozvyků asi nemám, toho největšího - listování dopředu - se mi nějakým zázrakem podařilo zbavit, a třeba počítání stránek do konce ani neberu jako zlozvyk... =D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Píšeš do kníh? :D Tak to by mi asi ani nenapadlo :D:D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Do kníh píšem aj ja, aj keď nie až tak :) ovoniavam ich tiež, ale nezvyknem súdiť knihu podľa obálky. Napísala si to veeeeľmi pekne, radosť tvoj blog čítať ;)) K.

    OdpovedaťOdstrániť