streda 29. októbra 2014

Skôr než zomriem- Jenny Downhamová / RECENZIA





Autor : Jenny Downhamová 
Originálny názov : Before i die 
Počet strán : 264
Vydavateľstvo : Ikar
Väzba : pevná 

 
Anotácia : Každý z nás vie, že raz zomrie. Lenže v šestnástich to nečaká nikto.
Smrteľne chorej Tesse Scottovej zostáva iba niekoľko mesiacov života a ona sa rozhodne prežiť ich absolútne naplno. Nechce byť ukrátená o nič, čo život ponúka jej zdravým rovesníkom. Číslo jeden na jej zozname je sex. A začať chce dnes večer.
Splniť si túžbu nebýva ľahké a zakaždým je tu riziko, že namiesto radosti zažijeme rozčarovanie. A niekedy si nás šťastie vystriehne vo chvíli, keď ho najmenej čakáme.



Môj názor : Táto knižka ukazuje jasný príklad , že nie vždy je kniha lepšia než film. Už veľmi dlho som sa s niečím takým nestretla , tak som bola dosť sklamaná . Na martinuse som čítala komentáre a všetci sú z nej hotoví , tak prepáčte .Tessu som spoznala vo filme Now is Good a JEJ príbeh mi veľmi učaroval. No v knihe akoby nastal opak a príbeh zrazu nebol taký skvelý, dojímavý a statočný ! Autorka zvolila, zvláštny spôsob písania a vôbec sa mi nepáčil. Z kapitoly na kapitolu nepokračovala plynule ale celý príbeh akoby proste sekla ..a bum ďalšia kapitola začínala uprostred deja .



Knižná Tessa bola podľa mňa hrozná, akoby to ,že bola chorá znamenalo , že môže proste všetko, čo zahŕňa aj nezmyselné hnevanie sa na otca , ktorý sa o pre ňu ide aj roztrať . Ja chápem , že človek , ktorému zostáva pár mesiacov života vníma svet odlišne a ak je to ešte aj teenager tak nemáme o čom hovoriť no proste mi Tessa nebola sympatická.

Za môj postoj ku knihe možno síce viniť aj film , pretože ten ma ma naozaj dojal k slzám , tak na mňa kniha pôsobila vskutku iná. Autorkyn štýl, opäť hovorím bol zvláštny a nie veľmi sa hodil k tejto knihe a to ešte ani nehovorím o konci, ktorý nebyť Tessinho brata by ani nebol dojímavý nakoľko som vážne nepochopila vynechávanie pol strany medzi vetami .



Ak by som sa teda odosobnila od formy akou je kniha písaná, tak príbeh je naozaj krásny . Páčila sa mi myšlienka, že máme žiť naplno , dokiaľ sa to dá,  lebo čo ak sa náhodou niečo stane ? Autonehoda, choroba, zranenie .. čo potom ? Budete to ľutovať, že ste nič nezažili ?
Autorke sa teda podarilo vpísať mi do hlay pár pekných myšlienok .. byť s rodinou a milovať ju, lebo čo ak odídu ? Nedbať na materiálnych veciach, ľúbiť , nebáť sa, byť slobodný, mladý a voľný .



Ak sa teda rozhodnete ,že by ste si knihu radi prečítali , je to na vás ale pozrite si film, lebo ten bol krásny . ( Čo to hovorím, odhováram vás od knihy :D .... )
Na konci knihy som mala mierne zmiešané pocity , príbeh sa mi páčil no štýl písanie nie .. tak teda dávam knihe 3,5/5  hviezdičiek (nechcem byť zlá :D )


Moje hodnotenie : 3,5 / 5 hviezdičiek 






2 komentáre:

  1. Osobně se mi kniha líbila o mnohem víc, než třeba takové Hvězdy nám nepřály.
    Přišlo mi to realističtější a celkově lepší... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Z knihy si veľa nepamätám, ale tuším, že som revala a rýchlo sa čítala.:D Každopádne možno si niekedy pozriem film, keď ho tak chváliš.:)

    OdpovedaťOdstrániť