štvrtok 9. októbra 2014

Štastná sedmička - H. G. Sloanová / RECENZIA



Originálny názov : Counting by 7s
Autor : Holly Goldbergová Sloanová
Počet strán : 344
Vydavateľstvo : Yoli
Väzba : mäkká ( paperback )

Anotácia : 
Willow Chanceová je dvanásťročný génius. Je posadnutá rastlinami a medicínou, obzvlášť chorobami. Jej záľubou je počítať po siedmich. Sedmička má v jej živote zvláštny význam, a tak ju považuje za dokonalé číslo.
Sympatická Willow si cestu k ľuďom hľadá len ťažko. Bodaj by nie, s takým mudrlantom sa nevychádza ľahko. Aj pre učiteľov je tvrdým orieškom, k výchovnému poradcovi chodí ako na klavír. Nemá takmer žiadnych priateľov, okrem dvoch vietnamských súrodencov. Rozpráva sa s nimi, ako inak, po vietnamsky.
Život tohto neobyčajného dievčaťa sa však nečakane zvrtne, keď jej milovaní adoptívni rodičia tragicky zahynú. Hlboký smútok prekonáva Willow vďaka nezlomnej energii, túžbe po poznaní, ale najmä vďaka priateľom. Bohužiaľ hrozí, že čochvíľa stratí aj ich.




Môj názor : Hlavnou hrdinkou knihy je Willow, bála som sa že mi nesadne ale získala si ma už po pár riadkoch . Sama o sebe je veľmi nezvyčajná rovnako ako aj jej príbeh. Obdivovala som jej zanietenie do všetkého čomu sa venovala. Žasla som nad jej vedomosťami ( a mám pocit že ja toho toľko určite neviem). Stretol ju ťažký osud a podrazil jej nohy nie len raz . Páčilo sa mi , že neprepadla modernej dome, čo väčšina amerických detí nevie zastaviť . Bola šťastná aj bez toho. Nepotrebovala internet, stačila jej záhradka, knihy a mikroskop. No stratila tak aj kamarátov.



Po pár kapitolách mi došlo aká je to čarovná kniha. Na prvý pohľad kniha pre mladších knihomoľov no práve že nie, zaujala aj moju mamku , ktorá ju práve číta . Autorka písala zo srdca, bolo vidieť , že vie o čom píše a dokázala vyrozprávať krásny príbeh a vložiť doň toľko inšpirácie a ponaučenia ako sa podarí máloktorému skúsenému spisovateľovi .



"V každej etape života sú siedmi ľudia, ktorí sú podstatní vo vašom živote. Ľudia, ktorých máte v srdci. Ľudia, na ktorých sa spoliehate. Sú to ľudia, ktorí každý deň menia váš život."


Číslo sedem mi udieralo do očí neustále. Willow najprv v príbehu aj vysvetlí prečo práve sedem. Prečo to číslo ? Možno si ho všímam práve preto že sa vlastne aj kniha volá " Šťastná sedmička " a tak sa oči zastavujú na každom tomto čísle samé . Neviem či by som si tú číslicu všimla aj bez názvu knihy no aj tak sa na konci príbehu stala dôležitou aj pre mňa .



Aj keď som sa chvíľu obávala , že kniha nebude predsa len ono , tak to dokázala . Milý oddychový príbeh od ktorého som sa ale nevedela odtrhnúť. Bolo úžasné sledovať ako sa maličká Willow zaujatá no rozrušovaná všetkým a každým, príliš múdra pre svet zmenila na silnú Willow , ktorá obrátila životy pár ľudí k lepšiemu . A na konci knihy je z obyčajného príbehu o adoptovanom dievčatku fascinujúce a prudko inšpiratívne rozprávanie .

"Génius vystrelí na niečo, čo nik iný nevidí, a trafí to.
Hlupák vystrelí na nesprávnu vec a trafí ju."


Moje hodnotenie :  5/5 hviezdičiek



2 komentáre:

  1. Tuhle knížku jsem neměla vůbec v plánu si přečíst, ale WOW. Myslím, že by se mi to mohlo líbit. Super recka! :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím že je to druh knižky , ktorú si prečíta aj ten , kto práve tento žáner nemá rád. Vie veľmi pekne inšpirovať a zmeniť pohľad na bežný život. Určite ju skús prečítať ... a ďakujem :)

      Odstrániť