štvrtok 29. januára 2015

John Green- Kam zmizla Aljaška / RECENZIA


Anotácia : Miles má bizarnú záľubu v posledných slovách svetových osobností. Najviac ho fascinuje Francois Rabelais a jeho posledná veta: „Idem hľadať to Veľké Azda." Miles si nechce počkať na podobný osud a presvedčí rodičov, nech ho pošlú do internátnej školy mimo mesta. V Alabame si rýchlo nájde nových priateľov: spolubývajúceho Chipa, ktorého všetci volajú Plukovník a ktorý vo voľných chvíľach memoruje nekonečné abecedné zoznamy, i krásnu, ale nepredvídateľnú Aljašku, do ktorej sa zamiluje. Čaká ich rok plný porušovania školského poriadku, testov a skúšok, žartíkov, rozchodov a odhalených tajomstiev. Čo zmení Milesov názor na jeho „Veľké Azda"?

Poznáte ten moment kedy máte pocit, že kniha nie je len knihou ale niečím hlbším, akoby príbeh mal vlastnú pohlcujúcu atmosféru ? Akoby mala kniha dušu ? Toto je tá kniha , a taký som mala pocit pri jej čítaní. Rozumela som postavám a oni rozumeli mne. Neboli to len slová napísané na bielom papieri, bol to skutočný zážitok na ktorý sa nezabúda. A hoc čo si myslíte by vás odradilo správanie knižných hrdinov, ešte stále nadkladajte knihu bokom ! Lebo určite vás nesklame, či ste tínedžer a či dospelák .

Môj názor : Koľko som ja len prečítala kníh o tínedžeroch, o ich problémoch , láskach a žartoch. Žiadna však nebola ako táto. Táto si ma vedela získať, nie postupne, ale hneď od začiatku ! Čítala som ju v čase, keď som mala učenia po nad hlavu a už by sa mi do nej nezmestilo vôbec nič. Siahla som po Aljaške a zaplavil ma taký skvelý pocit, ako keď ste smutný a dáte si zmrzlinu. Bola to kniha , ktorá presne vyjadrovala všetko čo som vtedy cítila. Postavami , myšlienkami , ich žartmi a hoci aj nadávkami mi porozumela  Všetci ju porovnávajú s knihou Na vine sú hviezdy, ale to sa nedá.. táto je totiž úplne iná.. o tristošesťdesiat stupňov iná než boli Hviezdy !

"I dont know where over there is , but i know it is somewhere and i hope it is beautiful. " 


Dobrá kniha musí mať dobré postavy, a táto mala skvelé postavy ! Divný , chudý ťuťmák Miles mi prirástol k srdcu viac než by som kedy bola povedala. A to som si ani nemyslela , že by sme mohli mať toľko spoločného. U neho som zo všetkých postáv našla najviac porozumenia či už Pred tím alebo Po tom . Aljaška je tá postava , ktorú budete buď milovať alebo nenávidieť. Je neobyčajná a zvláštna, priam neopísateľná. Rovnako ako Miles, aj ona bola zvláštna, ale tým svojským spôsobom. Mala okolo seba isté čaro .


Každá jedna strana tejto knihy mala tú zvláštnosť, že som si na nej vždy našla niečo - citát , myšlienku či len hlúpy žart, pre ktoré som naozaj milovala každú a jednu tú stranu. Kam zmizla Aljaška je kniha plná myšlienok , tak hlbokých, že ich nepotrebujem ani zvýrazňovať zvýrazňovačom lebo sa mi v pamäti uchovajú na veľmi dlhý čas. Či už si tú knihu prečítam raz , či dvakrát, či si prečítam len pár strán vždy vo mne zanechá taký skvelý pocit. Mnoho ľudí tú knihu odvrhlo, odradilo ich veľa vecí, trebárs, že boli postavy neskutočné, či priveľa nadávali, fajčili a pili. Ale my nie sme dokonalí, žiaden tínedžer nie je a preto bolo dosť romantických kníh ! Aljaška je iná, originálna a každý si v nej nájde ten riadok, ktorý pre neho bude znamenať to Veľké Azda . 

Moje Hodnotenie : 5/5 hviezdičiek 

4 komentáre:

  1. Parádní recenze :)

    Kniha se mi také moc líbila, i když je fakt, že ve srovnání s Hvězdami o něco méně. Ale postavy měla naprosto parádní!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :) Mne sa práve páčila Aljaška viac než Hviezdy, ale obe knihy milujem rovnako :D

      Odstrániť
  2. Pekná recenzia. :) Na Aljašku sa už dlho, predlho chystám ale nejak sa mi furt nepodarilo k nej dostať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nájdi si na ňu čas :) Je to úuužasná kniha, taká výnimočná :D

      Odstrániť