štvrtok 11. júna 2015

Rick Riordan - Percy Jackson: Zlodej blesku //RECENZIA

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: Percy Jackon: the Lightning thief 
Počet strán: 400
Vydavateľstvo: Fragment 

O čom to je: Percy Jakcson je 12-ročný chlapec. V škole mu to veľmi nejde, väčšinou ho zo totiž zo škôl vyhodia. Trpí dyslexiou a poruchou pozornosti, často býva hyperaktívny a tak nezapadá k normálnym deckám... pretože, on predsa nie je ako oni. Percy je poloboh, je synom Boha a je výnimočný. Len čo sa ale dozvie, že nie je obyčajným chlapcom, obvinia ho z krádeže majstrovského blesku boha Dia. Percy sa tak rozhodne vydať na cestu naprieč amerikou, nájsť mocný blesk a zastaviť tak vojnu bohov, ktorá hrozí čo nevidieť. 





Môj názor : Prečo je ťažké napísať recenziu na knihu o Percym Jacksonovi? Lebo je to niečo ako Harry Potter, kniha čo vstúpi človeku do srdca, nie myšlienkou, ale postavami, príbehom a vtipom. Kniha, ktorú pozná už mnoho ľudí, mnoho detí, každý o nej čo to vie, či si aspoň prečítal desiatky ďalších na vlas rovnakých recenzií. Kniha, ktorá je známa po celom svete a postava, ktorá ohúrila stovky čitateľov a pritom je to knižka určená pre mladších čitateľov. Ale kto povedal, že je pre deti? 


http://img09.deviantart.net/76f2/i/2014/236/d/b/percy__annabeth_and_grover__pjoshipweeks__by_meabhdeloughry-d7wis5g.jpg
Sama som už toho o knihe počula celkom dosť, každý ju chválil a ospevoval a tak padlo rozhodnutie konečne si ju prečítať. Príbeh ma chytil už po pár stranách, dostal ma svojim humorom a dokonalosťou akou autor dokázal vložiť do príbehu prvky z gréckej mytológie a vsadiť ich do moderného sveta plného technológií a vymožeností. Autor vymyslel geniálne prepojený svet s Olympom a zdokonalil ho najlepším táborom na svete. Už od začiatku je jeho kniha nabitá dobrodružstvom a akciou. Nenudila som sa ani chvíľu, či už autor opisoval príbehy z bájnych príbehov o bohoch a polobohoch, či ako som sa nemohla odtrhnúť od milo a príjemne vsadených vtipných rozhovoroch. Okamžite ma tak kniha ohúrila, všetkými svojimi detailmi, modrým jedlom a úžasným hlavným hrdinom.

Hlavnou postavou príbehu je Percy 12-ročný chlapec (nenechajte sa odradiť vekom!) teda skôr poloboh. Dostane sa pod kožu každému mladému čitateľovi, či už aj tým starším, svojím humorom, odvahou a odhodlanosťou. I keď bol najprv typický hrdina, ktorý objaví doteraz nepoznaní svet a všetko ho udivuje, stala sa z neho milá a originálna postava, čo miluje jesť všetko modré. Príbehom so sprevádza jeho "opatrovník" Grover, jeden veľmi vtipný a odvážny satyr, a dcéra Atény Annabeth. Sympatický, vtipný hrdinovia, ktorých by bolo ťažké si neobľúbiť, prirastú vám k srdcu a opustiť ich na konci knihy bolo potom ťažké.


Kniha o Percym Jacksonovi, mladom polobohovi je geniálne lebo Rick Riordan dokázal  skvelo spojiť vzdelávanie o gréckych bohoch s pútavým, strhujúcim dejom a nezabudnuteľnými scénami. Kde až zájde Boh vojny a Bohyňa lásky keď sa chcú nenápadne a hlavne tak, aby o tom nevedel jej manžel, muchlovať? Celá kniha je nadupaná samými vtipnými narážkami a grécku mytológiu, je plná dobrodružstva a humoru. Nenechajte sa odradiť vekovou kategóriou, pre ktorú je určená, nakoľko si ju určite užije každý kto po nej siahne. Dostanú vás nesmierne skvelo vymyslené detaily, vynikajúco prepojený Olymp s našim svetom a všetky hlody, ktoré sa podarilo autorovi do knihy dostať. Ani na sekundu nepomyslíte na skutočnosť, že majú hlavné postavy dvanásť, kniha vás totiž tak vtiahne do deja a nepustí, že si ani neuvedomíte ako a knihu dočítate lusknutím prsta.
P.S: konečne chápe čo majú fanúšikovia Percyho proti filmovej adaptácii knihy ... 

Moje hodnotenie: 5/5 hviezdičiek 

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Knihu si môžete kúpiť, napríklad TU 

2 komentáre:

  1. Táto séria je výborná a mám k nej aj špeciálny vzťah, keďže to boli moje prvé knižky v angličtine. Trochu mi je ľúto, že sa nebudú natáčať ďalšie diely a spravili len prvé dva. :( Už to začínalo byť dobré. :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som hrozne rada, že som si ju konečne prečítala, už sa neviem dočkať na ďalšie diely. Pevne verím, že to bude skvelá séria..... a áno škoda, že už filmy nebudú jednotka nebola najlepšia ale dvojka už bola skvelá :)

      Odstrániť