nedeľa 6. decembra 2015

Najobľúbenejšie citáty z kníh/o knihách/o čítaní

Často keď čítam knihy padnú mi do okna vety, ktoré mi prehovoria priamo do srdca. Hneď si ich podčiarknem, vyznačím, nalepím k ním zvýrazňovačky aby som si nikdy nestratila. Niekedy, keď počúvam pesničky, prehľadávam internetové stránky a vyťahujem z nich rôzne myšlienky. Milujem citáty. Slová, ktoré mi dávajú zvláštny osobitý význam. Každý čitateľ miluje citáty. A tak... ako som upratovala v priečinkoch s kadejakými hlúposťami v mojom počítači, vylovila som z neho citáty, ktoré stáli za to, aby som ich zdieľala s vami. Tak sem s nimi!



“Bol som primladý, aby som vedel, ako ju milovať”
—Antoine de Saint-Exupéry, The Little Prince
 “A verím, že bude bláznom. Tá najlepšia vec, akou na tomto svete môže byť dievča, je krásnym malým bláznom"  
—F. Scott Fitzgerald, The Great Gatsby  



“Zbohom, hovorím zbohom , zbohom ako miznem, pomaly, pomaličky do stredu stredobodu môjho vlastného veľkolepého okamžiku. "
—Tim Tharp, The Spectacular Now

“A teraz, keď nemusíš byť perfektný, môžeš byť dobrý" 
—John Steinbeck, East of Eden 




"Nádej? Nádej môže byť silnou zbraňou. Môžno v nej nie je žiadne kúzlo, ale keď vieš, v čo dúfaš najviac, a držíš to ako svetlo vnútri seba, dokážeš urobiť mnoho vecí, skoro ako kúzlo."
—Laini Taylor, Daughter of Smoke and Bone


"Čo ak diabol neexistuje? Čo ak je diabol len výmysel človeka, a nie je tu nič čoho sa obávať okrem našich vlastných hraníc? Len pretrvávajúci boj medzi našou vôľou, túžbou a voľbou." 
—Libba Bray, Rebel Angels


"Ono je to, to... myslím si, že niektoré veci sú stvorené ako zlomené. Nedokonalé. Chaotické. Je to spôsob vesmíru ako zaistiť kontrast. Musí tu byť aj zopár dier na cestách. Taký je život"
—Sarah Dessen, The Truth About Forever

 “Veríme v nesprávne veci. To ma sklamáva najviac. Nie nedostatok viery, ale viera v nesprávne veci. Chceš zmysel? Dobre, ten zmysel je tu. My sme len tak dobrý v čítaní ho zle!"
—Rachel Cohn, Dash & Lily’s Book of Dares


Majka 

2 komentáre:

  1. Pekný príspevok a skvelý nápad. ;) Musím povedať, že podobne ako ty zbožňujem citáty a moja nástenka je nimi preplnená. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Citáty sú život, citáty sú všade a sú skvelé a čím viac tým lepšie! A taká citátová nástenka :3 tá je nadovšetko úžasná.

      Odstrániť