nedeľa 17. januára 2016

10 kníh, v ktorých by bolo skvelé žiť

Milujem knihy, z mnohých dôvodov, čo by zabralo i hodinu hovoriť o nich. No jedným z nich, tým takmer najvýraznejším, je dôvod, čo sa skrýva už na prvej strane - dobrodružstvo. Knihy ma dokážu preniesť z mäkkej postele do sveta plného kúzel, večierkov, vojen, drakov, mágov, zlata, chudoby, perál, obrovských šiat, dažďu i slnka, a to v jednom jedinom okamihu. Na každej strane ukrýva celý celučičký svet, niekedy úplne odlišný tomu nášmu, inokedy je takmer identický, priam spôsobom, že sa cítite akoby bol príbeh o vás. Knihy sú kúzelnými strojmi času. Sú vlakmi, lietadlami i drakmi. Sú jedinečným a osobitým dobrodružstvom.

A práve, keď som upratovala v poličke, čo ani nie je poličkou, lebo kníh je viac vedľa nej, než v nej, som začala rozmýšľať nad knižnými svetmi. Premýšľala som, ktoré mi učarovali najviac, a v ktorých by bolo úžasné žiť.


10. Charlie a továreň na čokoládu.


Kto nikdy nesníval o úžasnom a nezabudnuteľnom dobrodružstve, čo by zažil v najčudnejšej a najzaujímavejšej čokoládovni všetkých čias? Ochutnať čokoládu z vodopádu, počuť spievať umalupmov, cítiť vôňu sladkostí na každom kroku, zoznámiť sa s pánom Wonkom a okúsiť obed zo žuvačky. Prežiť jeden deň plný fantázie a výmyslov. Zažiť detskú predstavivosť v celej jej skutočnosti.


9.Nočný Cirkus


Každú noc sa zjaví a každé ráno zmizne, sprevádzaný len vôňou čerstvých pukancov a pocitom niečoho výnimočného. Svetielkujúce šapito z čiernych a bielych pásikov, z ktorého priam dýcha záhada. Žiť v cirkuse by bolo dokonalé, a v tamto, čo je opísaní v svojej najtemnejšej atmosfére, tak dokonale, že dokáže i zacítiť všetko, čo ponúka. Cirkus čo cestuje stále na iné miesto v každučkom kúte sveta by bolo absolútne kúzelné. Premávať sa po stanoch rôznych veľkostí a tvarov, v každom z nich objaviť nové čary a zazrieť, čo i len na chvíľu, artistov, tak zvláštnych, čo by ani svet nevymyslel.

8. Percy Jackson.


Chodiť každé leto, do tábora, ktorý je hoci i snom pre každého kto baží po každodennom dobrodružstve.. Ráno sa učiť bojovať a večer sedieť pri ohni s priateľmi, žartovať a zabávať sa. Kto by nechcel žiť ako Percy?

7. Sherlock Holmes.


Nežiť ako Sherlock, ani v jeho tieni, ani ako John. No fascinujúco objavovať obdobie, čo dýcha z každej stránky príbehu. Žiť v Londýne a nosiť prenádherné šaty, veľké klobúky a prechádzať sa po boku gentlemana v krásnom tmavosivom prešívanom obleku, s klobúkom a dáždnikom, čo používa ako vychádzkovú palicu. Možno by som i ja mala so sebou akýsi čipkový dáždnik a na rukách rukavičky až po lakte.

6. Hra o tróny.



A hoci nie je tajomstvom, že v tejto sérií viac ľudí umiera než robí čokoľvek iné, Že je to séria, kde i hlavná postava môže umrieť, že je to séria plná brutality a vrážd, i tak, povedzme si pravdu, by bolo namojdušu zaujímavé prežiť pár týždňov v nej a jej krajine.. Zoznámiť sa s Daenerys, porozprávať sa s Tyrionom, obliekať sa do plášťov, čo siahajú až po zem, žiť v hrade, jazdiť na koni a chytiť si skutočný meč. A možno zazrieť i draky.

5. Hobbit


Hobbit, pretože Pán prsteňov je až príliš temný, zato svet Bilba je plný dobrodružstva a farieb. Násjť dobrodružstvo na výprave so škriatkami, objaviť svet elfov a mágov, stretnúť draka a zazrieť tú najkrajšou prírodu, aká kedy existovala. A zbohatnúť, nie len majetkom, no hlavne priateľmi, zážitkami a srdcom.

4. Pekelné stroje


Tu hovorím, to čo pri Sherlockovi. Žiť vo Viktoriánskom Londýne a obliekať sa do prenádherným šiat, piť čaj o piatej, večerať v salónikoch a chodiť na prechádzky, No tu, naopak, by som rada žila aj príbehy postáv. Byť tieňolovcom a naučiť sa všetko, čo oni, bojovať proti zlu, chrániť ľudí a byť niečím viac než len dievčaťom v šatách.

3. Trón zo skla.


Celeana si síce prežila svoje, no žila v úžasnom svete. Prechádzala sa po sklenenom hrade v prezdobených róbach s princom po boku a s jednou z najsympatickejších, najdobrosrdečnejších postáv, ktorú som si obľúbila každým jeho skutkom , s Chaolom. Po nociach sedávala v obrovskej knižnici a listovala v knihách starých stovky rokov. No a byť bojovníčka ako Celeana... silná osobnosť, čo dokáže viac ako muži, čo bojuje proti zlu a nespravedlnosti. ÁNO!!

2. Veľký Gatsby


Večierky, Jazz, perly, kvety, čelenky, vlny vo vlasoch, trblietky, staré kabriolety, slamené klobúky, saká, kabáty a šaty. Žiť vo svete veľkého Gatsbyho je na druhom mieste, pretože má doba, v akej sa príbeh odohráva fascinuje úplne najviac zo všetkých. Hudbou, módou, architektúrou i životným štýlom ľudí. Do príbehu o Gatsbym som sa zamilovala, no jeho svet ma ohúril ešte viac. 


1. Harry Potter


Nič iné a nič viac už na prvom mieste nemohlo byť. Dala by som všetko za to aby som mohla hoci i na pár dní študovať na Rokfortskej škole čarodejníckej, nosiť habit a vo vrecku prútik, prechádzať sa chodbami Rokfortu a obchodmi Šikmej uličky, ochutnať čokoládové žabky, ďatelinové pivo a zahrať si metlobal. Každý fanúšik tohto čarodejného sveta nesníva o ničom inom, ako o prechádzke po Rokfortskom pozemku. Čarovať, zabávať sa a zažívať dobrodružstvo. 

A kde by ste chceli žiť vy? 





9 komentárov:

  1. No ja ti neviem... Svet Hier o tróny ma neláka po nič viac ako Panem... :D Nemám zatiaľ samovražedné sklony :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale bolo by zaujímavé nahliadnuť do oboch svetov... no ten v Hrách o tróny je omnoho krajší, hlavne svojou scenériou :)

      Odstrániť
  2. Určitě v Bradavicích :) V Narnii nebo ve Středozemi by to taky nebylo špatné :) A ještě k tomu bych se chtěla podívat do čokoládovny Willyho Wonky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím :) No Rokfort je určite najkúzelnjší, tam by som šla hneď !!

      Odstrániť
  3. Rozhodne by som si priala žiť V Rokforte a v tej osade, odkiaľ je Bilbo, ale netuším, ako sa volá. Tam majú také pekné domčeky a tie farby!
    Tiež zvažujem aj svet Trónu zo Skla, keďže je to moja obľúbená séria, ale neviem, či by som tam chcela fakt žiť, lebo asi by ma dosť rýchlo zabili. Majú to tam dosť temné, hlavne v poslednej časti. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V Rokforte by som chcela žiť určite najviac!! A tiež neviem ako savola tá Bilbova dedina, budem to musieť pohľadať v knihe, ale súhlasím... tie domčeky sú nádherné! A hoci je Trón zo skla dosť drsná séria, vidieť sklenený hrad by sa oplatilo!!

      Odstrániť
  4. Pekný článok! :)
    Rozmýšľam, že nikto by ma nemusel dvakrát presviedčať, aby som sa išla pozrieť do krásnej Tolkienovej Stredozeme, Narnie alebo pokojne aj k tieňolovcom a do Percyho tábora. Sú to úžasné svety! :) No...svet Hry o tróny ma až tak neláka - tam by človek asi dlho neprežil :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale keď zabudneme na všetko to umieranie v Hrách o Tróny, tak je to neskutočne zaujímavá krajina s prenádhernou scenériou !! :D

      Odstrániť